יום חמישי, 24 באפריל 2014

מחדל משטרתי בהר הבית במהלך ימי הפסח

הטרור הערבי הצליח להביס את משטרת ישראל בהר הבית. יהודים לא הורשו לעלות להר הבית כמעט כל ימי החג. למחדל המשטרתי יש כתובת והיא לא נמצאת בדרגים שמהמפכ"ל ומטה...

מאת: שלמה פיוטרקובסקי/ בשבע
מגמת הדרת היהודים מהר הבית הגיעה לשיא חדש בחג הפסח, כאשר במרבית ימי החג יהודים דתיים, ובחלק מהימים גם תיירים, כלל לא הורשו להיכנס לשטח ההר. במשטרה נימקו את סגירת ההר בחשש מפני הפרת הסדר הציבורי, אולם במשך מרבית הימים כניסת המוסלמים דווקא הותרה באופן חופשי. שינוי מסוים נעשה רק בערב שביעי של פסח, אז הוגבלה כניסת גברים מוסלמים להר לבני 50 ומעלה, ומנגד הותרה למשך פחות משעה כניסת יהודים ותיירים לסיורים קצרצרים בהר. העולים, ובתוכם ח”כ משה פייגלין (ליכוד), הורשו לשהות בשטח ההר כל אחד פחות מחמש דקות, ולאחר פחות משעה, כאמור, נסגר ההר.
להדיח את שר המשטרה
בעקבות אירועי החג דרש פייגלין להדיח את השר לביטחון פנים. במכתב ששיגר פייגלין לראש הממשלה הוא תיאר את שאירע במהלך חג הפסח בהר הבית, וכינה את האירועים “השתלטות החמאס על הר הבית”.
במכתבו מתאר פייגלין את המציאות העגומה בהר: “דגלי חמאס מתנופפים בהר וחוסר האונים המוחלט של משטרת ישראל מול השתלטות הטרוריסטים, שלא אפשרו עליית יהודים ותיירים להר, זהו מחדל שאי אפשר להפריז בחומרתו. מדובר באיבוד הריבונות בלב לבה של בירת ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, והעברתה לתנועת טרור שחרתה על דגלה את השמדת מדינת ישראל”.
ח’’כ פייגלין מציין כי התפרעויות המוסלמים במהלך החג היו מתוכננות מראש והמשטרה ידעה על כך. אולם לטענתו, הנחיית השר לביטחון פנים שלא לפעול בתוך תחומי המסגד בהר הבית מנעה ממנה לפעול, ואפשרה את זריקת האבנים וירי הזיקוקים מתוך המסגד. “אני סבור שתפקודו הכושל של השר לביטחון פנים בנושא זה מהדהד באופן שלא מאפשר את המשך כהונתו בתפקיד אחראי ורגיש זה”, קבע פייגלין. “אשר על כן, אבקשך לערוך בירור מקיף וממצה בעניין, ולהסיק את המסקנות הנדרשות, גם אם מדובר במסקנות אישיות בצמרת המשטרה או במשרד לביטחון פנים”.
“עזה בלב ירושלים”
יהודה גליק, מנהל הליב”ה – התנועה לחופש יהודי בהר הבית, שובת רעב כבר קרוב לארבעה שבועות, לאחר שהעלייה להר הבית נאסרה עליו. גליק מוחה על האיסור שהוטל עליו, אך מדגיש כי האיסור האישי הנוגע לו והרחקתו מההר בצו משטרתי אינם לב הבעיה. בשיחה עם ‘בשבע’ הוא מדגיש כי “הסיפור הוא לא אישי אלא רחב הרבה יותר. הבעיה היא בעיקרון שהמשטרה פועלת לפיו, שהבעיה בהר הבית היא היהודים. לכן נאבקים בכל מי שמעודד יהודים לעלות להר הבית. את העיקרון הזה צריך לשנות, ועל זה אני נאבק”.
זו אינה הפעם הראשונה שגליק שובת רעב, והוא מציין בצער כי “בפעם הקודמת הלך יותר מהר, אבל יש תמיכה ציבורית רבה ואני מאמין שהמאבק יצליח”. כמי שעומד בלב המאבק על ההר, גליק דווקא אינו פסימי.
“הימים האחרונים הם ימים קשים, לא ימים טובים להר הבית. בדיוק בגלל זה אנחנו מכנסים ביום שלישי הבא כנס חירום תחת הכותרת ‘עד כאן, הגיע הזמן לשחרר את הר הבית’. יותר ויותר אנשים מבינים שאי אפשר להשלים עם המציאות שנוצרה בהר הבית. כך למשל השר ישראל כץ התבטא בשבוע שעבר מיוזמתו וקרא לאפשר את עליית היהודים להר. לפעמים ככל שהמצב יותר גרוע, אנשים מבינים שאי אפשר לשחק עם זה”.
גליק מספר גם על ביקור שערכה ועדת משנה של הכנסת בהר הבית ועל דיונים שהיא מנהלת בנושא, בדרכה למסקנות על המצב בהר. הפעילות הזאת מוכיחה לדברי גליק כי “הר הבית הוא כבר לא שיגעון של כמה קיצונים, אלא מרכז הבמה הישראלית”.
גם התגברות פעילותם של גורמים אסלאמיים קיצוניים בהר תצטרך לדברי גליק להביא לחשיבה מחודשת בנושא: “המציאות זועקת. הגיע הזמן שראש הממשלה יכנס את מי שצריך, כי המציאות כרגע לא פועלת לטובתנו. הר הבית הופך לעזה במרכז ירושלים, ואם לא יעשו משהו המצב יהיה חמור מאוד. אנחנו מאוד קרובים לאיבוד שליטה, ואחרי שיהיה איבוד שליטה תקום ועדה כדוגמת ועדת שמגר ותקבע סדרים חדשים בהר הבית. צריך למצוא פתרון שיאפשר ליהודים לעלות להר הבית בלי לפגוע בזכויותיהם. אם לא ייעשו צעדים דרסטיים, אני חושש שאנחנו נגיע למקום הזה”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה