יום שישי, 3 באפריל 2015

הודעה ואזהרה לכל החולמים על מנהיגות יהודית למדינת ישראל!

קרבן פסח במקום ליל הסדר המסורתי? || זה תלוי בנו...

וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְכָל-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מִשְׁכוּ וּקְחוּ לָכֶם צֹאן לְמִשְׁפְּחֹתֵיכֶם וְשַׁחֲטוּ הַפָּסַח....
וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה לְחָק-לְךָ וּלְבָנֶיךָ עַד-עוֹלָם. כה וְהָיָה כִּי-תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר יִתֵּן ה' לָכֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֵּר וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-הָעֲבֹדָה הַזֹּאת. כו וְהָיָה כִּי-יֹאמְרוּ אֲלֵיכֶם בְּנֵיכֶם מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת לָכֶם. כז וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח-פֶּסַח הוּא לַה' אֲשֶׁר פָּסַח עַל-בָּתֵּי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם בְּנָגְפּוֹ אֶת-מִצְרַיִם וְאֶת-בָּתֵּינוּ הִצִּיל וַיִּקֹּד הָעָם וַיִּשְׁתַּחֲווּ. (שמות י"ב)

מאת: משה פייגלין


דעו – כי אם תצליחו במשימה שהצבתם לעצמכם - ותקימו לישראל מנהיגות יהודית, אתם תיאלצו לשכוח מליל הסדר שאתם כל כך אוהבים! שוב לא יהיה לכם תירוץ שיאפשר לכם לברוח מן המצווה החמורה של קורבן פסח. למי ששכח – מצוות קורבן הפסח שווה בחומרתה למצוות ברית המילה. כאן מדובר בברית הפרטית בין היהודי לאביו שבשמים, וכאן מדובר בברית הלאומית בין העם כולו לאבינו שבשמים. לכן אנו קוראים בהגדה את הפסוק – "ואומר לך בדמייך חיי, ואומר לך בדמייך חיי" – שנתערבב להם דם מילה בדם קורבן הפסח. שתי המצוות הללו הן שעיצבו אותנו כעמו המיוחד של בורא עולם, כפרטים וכקולקטיב כאחד. שתי המצוות הללו הן מצוות העשה היחידות בתורה שהנמנע מלבצען – עונשו 'כרת'. למזלנו – עומד בשער הכניסה להר הבית שוטר חביב בשם מוטי, שמסביר ליהודים שאסור להם להתפלל במקום ועל אחת כמה וכמה – להביא להר כבשים לקורבן.

אבל אם תקימו לנו מנהיגות יהודית, מוטי יפתח לכם בשמחה את השער וגם יסייע לכם בכל שאלה ועניין (הוא רק יוודא שאתם מלווים במדריכים הבקיאים בכל ההלכות הרלוונטיות).

אמנם – אם מוטי היה אוסר עלינו למול את בנינו – היינו מתגלגלים מצחוק. באמת לא מוטי חוסם את הכניסה להר, אלא היהודים המאמינים עצמם, שתורתם ותודעתם עודנה בגלות ובעצם נוח להם מאוד שהברית עם א-לוהינו נותרת במישור הפרטי בלבד. זה כיף להיות דתי בביתך וישראלי בצאתך ובשום אופן לא יהודי שלם בארץ ישראל השלמה גם בבית וגם בחוץ. כלומר יש לנו מוטי קטן בלב ובגלל זה אנו מוצאים אותו בכניסה להר.

אבל אם תהיה לנו מנהיגות יהודית – כל זה ייגמר! כי ראש הממשלה ושריו יבואו להר עם כבש, התודעה תתהפך ולנו כבר לא יהיו יותר תירוצים.

במקום לשבת בבית ולכרסם מצות לזכר קורבן הפסח, אנחנו ניאלץ לשבת ברחובות ירושלים, חבורות חבורות, ולאכול את קורבן הפסח עצמו. במקום לשבת עם המשפחה, בסלון הפרטי, נשב עם כל עם ישראל ברחובות וסמטאות ירושלים, סביב הר הבית – אתם מבינים איזה נזק בינלאומי זה יביא עלינו? איזה משא ומתן אפשר לנהל כשכול המדינה מתיישבת סביב הר הבית? ומי ישמור עלינו מאיראן? ומה יעשה אובמה? ואיך תגיב רוסיה? והאיחוד האירופי – מה תגידו אז? הא? מה תגידו?

וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח-פֶּסַח הוּא לַה' אֲשֶׁר פָּסַח עַל-בָּתֵּי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם בְּנָגְפּוֹ אֶת-מִצְרַיִם וְאֶת-בָּתֵּינוּ הִצִּיל...

חג חירות שמח ושבת שלום,
משה פייגלין

לחץ כאן למקור>>

2 תגובות:

  1. כל הכבוד ר' משה! תמשיך בכל הכח ובע"ה נעשה ונצליח!

    השבמחק
  2. איזה תותח פייגליו!

    השבמחק