יום רביעי, 24 ביוני 2015

פניה לציבור: יחד מפסיקים את האפליה בהר הבית

כולנו שותפים במאבק || פועלים להפסיק את האפליה בהר הבית

לראשונה יוצאות תנועות המקדש בפנייה פומבית לציבור הרחב לקחת חלק במאבק על הר הבית. את היוזמה נטל על עצמו פעיל המקדש הותיק אסף פריד. במהלך הפרויקט מתכוונות תנועות המקדש לגייס סכום מינימלי בסך 30,000 ש"ח למימון מאבק משפטי לפתיחת הר הבית בשבתות.




↓ הציבור מתגייס למלחמה על הר הבית

שלום לכולם,

מזה זמן רב אנחנו נאבקים למען זכויות אדם בהר הבית, הר בית הוא המקום היחיד בעולם בו אסורה התפילה על יהודי, מקום בו מקיימת מדינת ישראל מדיניות מוצהרת של אפליה על רק דתי.

אנחנו פותחים מטה מאבק להפסקת אפליית יהודים בהר הבית
שנים רבות נאבקנו למען זכות גישה ותפילה בהר הבית באמצעות ציבורים שונים, הכנסת ובתי המשפט ללא הצלחה. הטענה העיקרית שהשמיעה המדינה בבתי המשפט נאמרה בסגנון הזה: נכון, אמרה המדינה לבית המשפט, על פי חוקי היסוד יש ליהודים זכות מלאה לעלות להר הבית ולהתפלל בו, אולם מוסלמים מאיימים באלימות ולכן אנחנו מונעים מכם את הזכות החוקתית הזאת ומקפידים לשמור על הסטטוס קוו כמו שהיה בימים בו ירדן שלטה בעיר העתיקה. במילים אחרות: החוק נכנע בפי הבריון.

כיום נקלעה בפנינו הזדמנות פז לשנות ולו במעט את המצב בהר הבית.
לפני כשנה הוקמה וועדה של הכנסת בה היו חברים זבולון כלפא מהבית היהודי, דוד צור מהתנועה ונחמן שי ממפלגת העבודה, בראש הועדה עמד דוד צור ניצב בדימוס שכיהן כמפקד הימ"מ ומפקד מחוז תל-אביב, מנדט הועדה היה לבדוק את המצב בהר הבית ולברר האם הסטטוס קוו במקום נשמר.

ועדת צור היתה ועדה מקצועית בראשות ניצב בדימוס והיתה מאוזנת פוליטית וכללה נציג של הימין, נציג של השמאל ונציג של המרכז, הועדה קיימה מספר דיונים, חלקם בדלתים סגורות בה שמעה את עמדת המשטרה והשב"כ. כמו כן שמעה הועדה עדויות של אנשי מקצוע ופעילי הר הבית

ועדת צור סרבה להתיחס לנושא אפליית היהודים ואיסור התפילה בטענה שאין זה במנדט שלה, אבל קבעה באופן נחרץ שהסטטוס קוו בהר הבית הופר, חלק מהמלצות הועדה:
  • יש לפתוח את הר הבית לכניסת יהודים בשבתות כפי שהיה עד שנת 2000.
  • יש לאכוף את החוק כנגד מתפרעים מוסלמים בהר הבית
  • יש להוציא צוי הרחקה כנגד מתפרעים בהר הבית
  • במקרה של הפרת סדר יש לסגור את הר הבית לכולם, גם למוסלמים, ולא רק ליהודים ותיירים כמו שנהוג כיום
  • יש לאפשר ליהודים להכנס למסגדים בהר הבית (בתשלום)
  • יש להגדיל בדחיפות את כמות נקודות הבידוק
אף אחת מהמלצות אלו לא יושמה!
  
השנה, ימי האבל על חורבן בית המקדש י"ז בתמוז ותשעה באב חלים בשבת, פנינו למשטרה בבקשה לפתוח את הר הבית בשבת לכניסת יהודים על פי מסקנות ועדת צור.
  
המשטרה סרבה, לכן אנחנו הולכים לבג"ץ בדרישה לפתוח את הר הבית ליהודים בשבתות ובדרישה לישם את כל המלצות ועדת צור.
אנו סבורים שבהסתמכות על הדוח המקצועי של ועדת צור ועל חוקי היסוד שמחייבים את חופש הדת יש לעתירה שלנו סיכוי טוב להצליח!
חשוב לציין, המאבק הזה אינו רק על הר הבית ועל זכויות אדם, הוא מאבק על נשמתה של המדינה, האם תהיה לנו מדינה יהודית ציונית דמוקרטית השומרת על זכויות אדם כבודו וחרותו או מדינה חסרת ערכים בה כל דאלים גבר.
עזרו לנו במאבק על אופיה של המדינה שלנו!
חשוב לציין, פתיחת הר הבית ליהודים בשבתות זה רק השלב הראשון, מטרתנו - הפסקת אפליית היהודים בהר הבית באופן מוחלט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה