יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

צפו: תקדים! רב חרדי מסנגר בפומבי על עולי הר הבית

בעד העולים להר הבית || נגד ויתורים לערבים בהר הבית

ראש ישיבת כסא רחמים הרב מאיר מאזוז התבטא פומבית באופן תקדימי על היתר העליה להר הבית, תוך פירוט כמה מהתנאים ההלכתיים הדרושים לקיום לפני העליה להר. זאת בניגוד למנהגו עד היום שלא להתבטא על כך באופן פומבי. למרות שתלמידיו טוענים כבר זמן רב על רמזים חיוביים מצידו בסוגיה.
 
↓ צפו: הרב מאיר מזוז משבח את העולים בטהרה להר הבית
 
 

ראש ישיבת כסא רחמים הרב מאיר מאזוז התבטא פומבית באופן תקדימי על היתר העליה להר הבית, תוך פירוט כמה מהתנאים ההלכתיים הדרושים לקיום לפני העליה להר. זאת בניגוד למנהגו עד היום שלא להתבטא על כך באופן פומבי. למרות שתלמידיו טוענים כבר זמן רב על רמזים חיוביים מצידו בסוגיה.

ראש הישיבה הסביר שנוכח הסכנה שנוצרה בגלל שגעון הרציחות האיסלמיות אין מצווה לעלות כיום להר הבית במסירות נפש. במקביל היסה הרב את אחד ממשתתפי השיעור שטען שהעולים להר עושים זאת רק "כדי להוכיח בעלות".

הרב הסביר בשיעורו שהעולים להר מדייקים בהלכה, טובלים כראוי, ונכנסים רק למקומות שאין בהם כרת.

בקטע קצר שפורסם מהשיעור התבטא הרב במגוון נושאים אקטואלים נוספים. יחסו המנוכר של רבין למסורת ישראל. הקשר המפתיע של האינטיפאדות לשנות שמיטה, ועל חיסולם המיידי של כל מי שמתקרב לפגוע ביהודי.

 


ציטוטים מתוך השיעור: 

 
 "כל פעם אחרי שמיטה, באה אינתיפאדה, מה הקשר שמיטה לאינטיפאדה? לא יודע", התבטא הגר"מ והוסיף, "בתשמ"ח, מיד בתום שנת השמיטה, התחילה אינתיפאדה, התעשרו מהכספים שקונים מהם בשנת השמיטה, השתגעו. בפעם השנייה (-אינתיפאדת 2000), היה ממש בשנת שמיטה. אז טענו כי אריק שרון עלה להר הבית. הר הבית קידש אותו. אז אם קידש אותו צריך להילחם. הם משוגעים".

פעם זה דוואבשה, פעם כי יהודים עולים להר הבית. אז מה אם עלו להר הבית? עשו משהו? מה? מה קרה? באנו והרגנו שמה?

אחד ממשתתפי השיעור ניסה להאשים שהעולים לא עולים הלכתית, "אלא עושים את זה בכוונה אחרת", להגיד שזה שלנו". הרב מאזוז היסה אותו ואמר "לא. הם באים עם סידורים. יכול להיות שמצד ההלכה הם עושים הרבה דברים מדויקים. כאן המקום הזה אין בו כרת, רק טבילה. טבילה הם עושים. מחכים עד הערב שמש.

אבל, אולי יבוא שם אדם שלא טבל. אולי יבואו אנשים שלא טבלו. הבעיה היא שאם פתחת פתח יבואו כולם. דבר שני, הערבים רואים יהודי עם סידור, פוחדים פחד מוות. "זה עם הסידור, בא להחריב לנו הכל". ככה הם מאמינים בדבר הזה. אז מה נעשה.. אנחנו חיים בדור משוגע. מה נעשה". הוסיף.

"לכן אין ברירה, אם באנו להתלונן, נתלונן מהתחלה, כשמדינת ישראל מסרה את הבעלות על הר הבית לירדן. בשביל מה עשו את זה? למה עשה את זה? למה עשה את זה? זה שלנו! אם רצה לתת לירדן משהו, בסדר. גם תהיה שותפה. למסור את הבעלות לירדן? בשביל מה? טיפשות. בערות.

"היו שם שני דגלים, הורידו את הדגל של ישראל, ונתנו דגל של ירדן. כשעשו את הדבר הזה, כתבו המכשפים בעיתונים, על הפעולה הזו שעשה רבין... הוא עשה [הסכם] קשר עם ירדן, ואז בא הרב שאר ישוב וקרא מזמור שיר המעלות, ורבין מפטפט. מה אכפת לו "שיר המעלות", הוא לא מבין בעברית(!). אחר כך קראו הם פסוקים מהקוראן, ורבין יושב ושומע ומקשיב בקדושה ובטהרה לכל מילה שיוצאת מפי אותו משוגע. מה לעשות, כך העולם שלנו. מבזה את המקורות שלנו, בשעה שכולם יודעים שמה שהם כותבים גנוב משלנו. ככה היה הבן אדם.

וכתבו העיתונאים, פעולת ההסכם שעשה רבין יותר חשובה אפילו מהקמת מדינת ישראל. כתבו שבמאה האחרונה הדבר הכי חשוב שנעשה, שמסרנו לירדן את הכל... משוגעים. פשוט משוגעים.

כמה שמחניפים להם, כך הם שונאים אותנו. בואו לא נחניף להם. מי שיפגע ביהודי, על המקום, סקול ייסקל, או ירה יירה. "אם בהמה אם איש לא יחיה", מי שיש לו שכל של בהמה ולא שכל של איש, לא יחיה. למה? ככה כתוב; "הבא להורגך השכם להורגו".

"הם כשאוכלים אחד את השני, הגענו כבר ל-300,000 הרוגים, זה בסדר גמור. אף אחד לא אכפת לו. אבל אנחנו, נקבל מכות. אישה הולכת עם סכין תקוע בגב שלה, צועקת לערבים, והם אומרים מגיע לך. תמותי. תמותי. שותים קולה. יש דבר כזה במדינה אחרת?". שאל בכאב.

ואנשים עוד מאמינים שאפשר לעשות מדינה, להילחם בכל הכוח לתת מדינה פלסטינית. עכשיו כשאין להם מדינה כמו שצריך תראה מה שהם עושים. תיתן להם מדינה? זה שיגעון. זה סיכון. הרב עובדיה בזמנו עשה את הסכמי אוסלו אחר כך התחרט. כתב מכתב אני חוזר בי. כתב מפורש. מברך יהודה ושומרון. ומשתמשים בשמו נגד דעתו".
 

תגובה 1:

  1. דוקא הוא מתנגד בדיוק מאותם סיבות שרוב גדולי הרבנים התנגדו,
    בעיקר מחשש שתיגרם פרצה ויבואו בטומאת הגוף ואו גם למחנה שכינה,
    וזו גם הסיבה של רוב החתומים על המכתב האחרון, ולא שמא מקום המקדש לא ידוע,
    אמנם כדי שהציבור יהיה ממושמע ישנם שבחרו להתבטא בצורה חריפה יותר כאילו יש חשש כרת ורובם מסבירים זאת שהתכוונו שבזמן המקדש הגבולות המדויקים היו ברורים עד רמת הסנטימטר והיום לא, ולכן היום יש לחשוש, שיגרם בכך שיעלו אנשים גם למחנה שכינה בטומאה שבזה יש כרת
    הרב מזוז בטבעו אדם ישר שלא עושה משחקים והצגות ולכן אמר את האמת לאמיתה.

    השבמחק