יום שני, 28 בדצמבר 2015

הערר של יהודה עציון התקבל בביהמ"ש המחוזי

יהודה עציון יחזור להר הבית || בידיים פרושות - לא מורמות

בית המשפט בביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בהר הבית: מדובר במדרון חלקלק  ברכות במטה ארגוני המקדש  יהודה עציון מבטיח לעלות להר הבית עם ידיים פרושות השמימה ולא להרים ידיים  בארגון חננו שמחים על ההחלטה, מקווים שהמשטרה תלמד את הלקח ומיצרים על דחיית הערר של המורחק הנוסף

↓ הערר התקבל, המשטרה צריכה ללמוד את הלקח

במטה ארגוני המקדש מברכים על פסיקת בית המשפט ששחרר את יהודה עציון מכל התנאים וההגבלות שהמשטרה ביקשה להטיל עליו בגלל שהלך בהר הבית בידיים פרושות כמנהגו. בית המשפט קיבל במלואו את ערעורו של עציון על פסיקת השלום.

"בית המשפט העמיד את המשטרה על מקומה בהר הבית, אומרים במטה. על המשטרה להגן על הזכויות החוקיות של אזרחי ישראל, ולא לפעול לפי דרישת הוואקף וגורמים אלימים המאיימים בהפרת שלום הציבור. מדובר בצעד חשוב ונדבך נוסף בדרך לשיבת ישראל למקדש בהר הבית.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט בערר שהגישו ארגון חוננו והליב"ה באמצעות עוה"ד איריס אדרי, דחה השופט וינוגרד אחת לאחת את כל טיעוני המשטרה. כולל את טענתה הקבועה על הפרת הסדר הציבורי שנגרם מהושטת הידיים. "לכל אורך הצילום לא ניתן לראות התקהלות של קהל מקומי בסמוך לקבוצה", כתב השופט.

השופט וינוגרד צפה בסרטון המלא של האירוע הנידון וביקר בחריפות את התנהלות המשטרה בהר הבית. "מדובר במדרון חלקלק" של המשטרה קבע השופט. ועליה "לשקול היטב כל צעד במורדו".

השופט אף העיר באירוניה נגד המשטרה שהליכה בדרך של הטיית כפות הידיים כלפי מעלה, אולי ברוח הפסוק בישעיהו פרק א', (ובפרישכם כפיכם וכו') "מצריכה לכאורה היקש ומתן דין שווה גם להרמת עיניים כלפי מעלה". "ואולי יש צורך גם לאסור כיסוי ראש בהר הבית, מאחר ולפי הנאמר בתלמוד הלבוש מעיד על יראת שמים". הוסיף וינוגרד.

השופט קבע כי אל לה למשטרה לאסור בהר הבית עניינים חדשים לבקרים ללא הודעות מפורשות, ולכן אף לא היה על עציון להיענות לדרישתו המחודשת של קצין המשטרה.

לאחר שצפה בתיעוד מעליות קודמות של יהודים בהר הבית בהם נראה עציון מהלך בהר בידיים מושטות ובצמוד אליו שוטרים שמאפשרים את הליכתו כך בהר הוא קובע כי "התמונות מבססות לכאורה את הטענה כי המדיניות האוסרת את ההליכה עם ידיים צמודות לצדי הגוף, כשכפות הידיים מוטות כלפי מעלה, היא מדיניות חדשה, שלא נאסרה קודם לכן. ו"ככל שהיה בכוונת המשטרה לשנות מההוראות החלות בהר, היה עליה לעשות כן מפורש".

אי לכך קבע השופט שעציון לא ביצע שום מעשה אסור, גם כאשר לא נשמע להוראות קצין המשטרה בענין. "לנוכח מסקנה עובדתית זו, ומאחר ולא נטען שפורסמו הוראות חדשות על ידי המשטרה עובר לביקור האחרון, נראה שלא היה מקום לקבוע שבסירוב להפסיק בפעולה ביצעו העוררים מעשה אסור".

בנוגע לעורר נוסף שהושיט אף הוא את ידיו קבע השופט כי מכיוון שהוא חתם למשטרה על התחייבות להישמע להוראותיה, "הרי שכאשר ניתנה לו הוראה ישירה היה עליו לציית לה על פי התחייבותו". ו"לפיכך, הערר בעניינו נדחה".

עו"ד איריס אדרי שייצגה את עציון בדיון היום מטעם ארגון חוננו: "אנחנו שמחים על ההחלטה וביטול התנאים בעניינו של יהודה עציון, אך אנו מצרים שלא בוטלו התנאים גם בעניינו של העורר השני שלטעמינו לא ביצע כל עבירה".

יהודה עציון אמר לאחר הדיון: "מלכתחילה היה ברור לי שאפילו במסגרת הסטטוס קוו המביש שאוסר תפילה בהר הבית, אין כל פסול בהרמת הידיים כלפי מעלה. במעשה זה ביקשתי להביע התייחדות עם הר הבית והשוכן בו, וקיימת בזכרוני גם תפילתו של שלמה המלך שפרש את כפיו כלפי מעלה. אני רואה בפסיקה הזו מעשה חשוב, אך פונה למשטרת ישראל שתיישם אותה, תתיר את כניסתי להר הבית ותאפשר לנו ללכת עם ידינו כלפי מעלה, ולא תעשה מפסיקת השופט חוכא ואיטלולא כפי שמתייחסת המשטרה לפסיקות אחרות של בתי המשפט".

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "אנו שמחים על קבלת הערר שהגשנו, ומקווים שהמשטרה תלמד מדברי השופט ותחדל להתעמר ביהודים העולים להר הבית. אנו עסוקים מדי יום בהגנה על זכויות יהודים הנעצרים בהר הבית על לא עוול בכפם, אך ורק בשל התנהלות פסולה של המשטרה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה