יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

להודות על הנס גם מתוך האסון, כתבה, תמונות וסרטון

לחמי תודה, עליה להר הבית || עין טובה

משפחת אריאל - להודות גם האור שבתוך האפלה  סעודת הודיה על החיים שניצלו  דגם לחמי תודה במקום קרבן תודה  הפרופ' לספרות שמתמחה באפיית לחמי תודה  עליה להר הבית של האב השכול  בסוף הכתבה צורף סרטון עוצמתי על שוקי גלבוע מהפציעה בפיגוע ועד סעודת ההודיה  עין טובה


↓ משפחת אריאל: זוכרים, מודים ומהללים

לפני חודש וחצי, בכ"ד בסיון בבוקר חדר מחבל לבית משפחת אריאל בקרית ארבע ורצח בשנתה את הלל אריאל הי"ד. אין מילים לתאר השבר הנורא להורים, למשפחה, לתושבי קרית ארבע, לעולי הר הבית ולכל בעל לב יהודי חם. 


לאחר סערת הרגשות הראשונית, החלו הקרובים והסובבים להבין גם את גודל האסון שנמנע. שתי הבנות הנותרות יצאו מוקדם לבית הספר - דבר שהציל ככל הנראה את חייהן. שוקי גלבוע איבד אמנם את עינו, אך חייו ניצלו בזכות תושייתו של הרב חנוך כהנא, חברו מכיתת הכוננות של קרית ארבע, שחיסל את המחבל.

שלשום נערכה בקרית ארבע סעודת הודיה בהשתתפות משפחת אריאל, שוקי גלבוע והרב חנוך כהנא. את הסעודה פתח פרופ' הלל ויס בדברי שבח והודיה לבורא עולם. הלל ויס הוא אמנם פרופ' לספרות, אך אחד התחומים בם התמחה לאחרונה פרופ' ויס, הוא אפיית לחמי תודה.

פרופ' הלל ויס עם לחמי התודה

כידוע, על אדם המודה לה' על ישועה, להביא לבית המקדש קרבן תודה, הכולל קרבן שלמים וארבעים לחמים מארבעה סוגים. שלושה מהלחמים הם ללא חמץ (מצה) ואחד נאפה חמץ.
  1. סולת מורבכת (או "רבוכה") - בצק שנחלט לזמן קצר במים רותחים ולאחר מכן נאפה וטוגן מעט בשמן.
  2. חלות מצות - בצק מעורבב עם שמן ואפוי בתנור. 
  3. רקיקי מצות - לחמים דקים שנמשחו בשמן לאחר האפיה.
  4. חלות חמץ - לחם שמכניסים שאור לבצקו לפני האפיה.
מכיון שעדין נבצר מאיתנו להביא קורבן תודה כראוי לבית המקדש, אפה פרופ' ויס דגם של לחמי תודה, כדי להתלמד ולהציגם לקהל הנוכחים. הלחמים לא הוקדשו והם חולין גמורים, אך הם שמשו לצורך לימוד והגברת המודעות לעבודת המקדש. במהלך סעודת ההודיה, טעמו המשתתפים מדגמי לחמי התודה והתפללו שנזכה בקרוב לאכול לחמי תודה בטהרה יחד עם שלמי התודה.

למחרת עלה עמיחי אריאל - האב השכול של הלל הי"ד להר הבית לכבוד יום הולדתו וכהמשך לסעודת ההודיה. 

בניגוד לשאר משתתפי הסעודה הלויים והישראלים, יוכל עמיחי הכהן לאכול גם מהחזה והשוק של קורבן התודה שינתן לכהני המשמר.



↓ סרטון: שוקי גלבוע מהפציעה ועד סעודת ההודיה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה