יום שישי, 28 באוקטובר 2016

תנועות המקדש דורשות הרחבת שעות הכניסה להר הבית

לוקחים גם את כבשת הרש || רק 22.5 שעות שבועיות ליהודים

עם המעבר בסוף השבוע לשעות חורף, חוששים במטה ארגוני המקדש מקיצוץ חוזר של שעות הכניסה ליהודים להר הבית, כפי שנעשה בשנים האחרונות.

יהודים בסוכות בהר הבית צילם: אדם פרופ

↓ 4.5 שעות יומיות בלבד

קיצוץ שעות הכניסה המותרות ליהודים הוא עוד אחד מהכרסומים לרעה בסטטוס קוו בהר הבית. בשנים הראשונות לשחרורו ההר היה פתוח ליהודים במשך כל שעות היום. עשרות שנים אחר כך הוא עוד היה נסגר בפני יהודים רק בשעה 4 אחה"צ, וכיום לאחר השעה 1:30 בצהריים כבר לא תהיה דריסת רגל יהודית במקום.

אם חלילה שוב יקצצו ביום ראשון הקרוב בשעות הכניסה של הר הבית, יוכלו היהודים להיכנס להר הבית רק שעתיים וחצי בבוקר (7:30-10:00), ושעה אחת בלבד בצהריים (12:30-13:30).

בנוסף לכך, בניגוד לעבר, הר הבית נסגר לכניסת יהודים בשבתות. יוצא אפוא שהר הבית יפתח ליהודים למשך חמישה ימים בשבוע בלבד (א-ה) למשך 4.5 שעות יומיות, שהם 22.5 שעות שבועיות בלבד, בשבועות בהם אין יום חג מוסלמי. 

הודעת המושל האנגלי על שעות פתיחת הר הבית
למוסלמים הר הבית ימשיך להיות פתוח כל יום במשך כל שעות היממה.


חצי מתקופת המנדט

גם כיום, עוד לפני קיצוץ שעת החורף, שעות הפתיחה של הר הבית ליהודים הם פחות מחצי מהשעות שהוא היה פתוח ליהודים בתקופת השלטון הבריטי בארץ.

במטה ארגוני המקדש מזכירים שהשלטון הבריטי איפשר ליהודים להיכנס להר הבית מספר שעות כפול ממה שמאפשרת כיום ממשלת ישראל.

בהודעת המושל הבריטי רולנד סטורס שפורסמה בעיתונות הימים ההם, הודיע סטורס כי כניסת היהודים להר הבית תותר משבע וחצי בבוקר ועד לשקיעת החמה (מלבד שעתיים בצהריים), ואפילו בימי שישי ושבת תותר כניסת יהודים למתחם. ימים שתחת ממשלת ישראל הר הבית הפך להיות נקי מיהודים.

במטה מזכירים גם שגם המלצת של וועדת צור שהוקמה על ידי וועדת הפנים של הכנסת, לפתוח את הר הבית לכניסת מבקרים בשבתות לא יושמה עד כה.

"תותר כניסת מבקירם גם בשבת" מתוך המלצות ועדת צור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה