יום ראשון, 13 בנובמבר 2016

חתונת המקדש עם שטריימלים, מגבעות וכיפות סרוגות

זֶה הַיּוֹם עָשָׂה ה' נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ || חתונת השנה של עולי הר הבית

הרב יוסף אלבום מקים עולה של תורת הבית בחתונת בנו הצעיר יעקב שלום נ"י • בשמחה השתתפו מאות מעולי הר הבית • שטריימלים ומגבעות לצד כיפות סרוגות בשמחה של מצווה • הגאון הרב דוב ליאור שליט"א זכה בכבוד מלכים • ח"כ יהודה גליק בלט בשמחה וזכה לאהדה גורפת • אהבה ואחוה, שלום ורעות בין החוגגים המגוונים • השוכן בבית המקדש ישמח את החתן ואת הכלה בבנים ובבנות וישכין ביניהם אהבה ואחוה, שלום ורעות • מזל טוב לחתן, לכלה, להורים ולכל המשפחה!


הסרטון צולם ע"י אדם פרופ

↓ בית נאמן בישראל

הרב יוסף אלבום שליט"א עם בנו יעקב שלום תחת החופה

מיד אחרי שחרור ירושלים מעול זרים, היה בטוח יוסף יחיאל אלבום הצעיר שהקמת בית המקדש היא עניין של זמן קצר. כמובן שהדבר דורש הכנות בשטח וכן הליכי תכנון דקדקניים, אך העבודות, לדעתו, אמורות היו להתחיל תוך כמה שבועות.


הרב יוסף אלבום עם הרב ישראל אריאל בהר הבית

חינוך טוב מהבית

את הרעיונות ספג יוסף יחיאל אלבום בבית ובמשפחה. אביו הרב אביגדור אלבום זצ"ל ודודו הרב דוד (טעביל) אלבום זצ"ל חברו לפרטיזנים והצליחו להיחלץ בעור שיניים ממלתעות הנאצים ימ"ש, לעלות ארצה וללמוד תורה בישיבת סאטמר בירושלים. שניהם הגיעו למסקנה שהתמורות ההיסטוריות האדירות מכוונות למקום אחד - חיסול הגלות וקיבוץ גלויות. 

נכון, הרעיונות שלהם לא היו נחלת מוסדות סאטמר וגם לא נחלת הסביבה החרדית בה הם חיו, אבל הם האמינו שאדם צריך לדעת להשתמש בצורה מושכלת בכל אבריו, כולל הראש.


הרבנים אביגדור ודוד אלבום זצ"ל

יוצאים לדרך

כמו אביו ודודו, האמין הבחור יוסף יחיאל אלבום, שמלחמת ששת הימים היא שלב מרכזי בתהליך בדרך לגאולה השלמה.

משארכו הימים וכלי העבודה לא הגיעו לשערי הר הבית ואף להיפך, הרגיש הבחור יוסף יחיאל אלבום שזה הזמן שלו לתת את חלקו לקידום בניין המקדש. הוא שיתף ברעיונותיו את דודו - הרב דוד אלבום. הדוד התלהב והצליח להדביק בהתלהבותו גם את אחיו התאום - הרב אביגדור אלבום, אביו של יוסף יחיאל הצעיר.

בינתיים יוסף יחיאל גדל בתורה ובשנים, התחתן והקים בית לתפארת. כיום כולם מכירים אותו בתור הרב יוסף אלבום.


הרב דוב ליאור שליט"א מברך בחופת יעקב שלום ופעסיל אלבום

פעילות משפחתית בדרך לבניין המקדש

השלושה פעלו במשותף איש, איש בדרכו לקידום בניין המקדש. שלושתם עסקו במחקר תורני מקיף ומעמיק בכל הנושאים הקשורים בבניין המקדש בידי אדם ובעליית יהודים בטהרה להר הבית בימינו.

הרב אביגדור התמקד בפרסום תורת הבית לרבים, הרב דוד התמקד בהסברה לרבים ובעשיית כלי שרת לבית המקדש, הרב יוסף התמקד בעליות להר הבית ובהרחבת מעגל שוחרי המקדש. שלושתם פעלו במשותף בדיונים תורניים עם רבנים מכל הזרמים והמחנות. חלק מגדולי הדור תמכו בהם, חלקם בגלוי וחלקם בסתר.

פעילותם למען בניין בית המקדש בדורנו ועליותיהם התכופות להר הבית לא התקבלו כמובן מאליו. בציבור הכללי הם התקבלו כהזויים, בציבור הדתי לאומי הם התקבלו בחשדנות רבה ובציבור החרדי הם התקבלו ביחס שבין סלחנות רפה לבין התנגדות עזה.


הרב יוסף אלבום עם ח"כ יהודה גליק (כן, עם שטריימל)

הפעילות נושאת פרי

עם השנים האמת היוקדת שלהם הצליחה להבקיע את חומות הניכור. יהודים רבים מכל הזרמים הצטרפו אליהם וכיום דבריהם מקובלים ורצויים בקרב ציבור הולך וגדל. יעידו על כך המוני העולים בטהרה להר הבית, רבבות המבקרים במכון המקדש ואלפי הפרסומים התורניים, מחקריים, מדעיים, עיוניים ועוד בנושא הר הבית והמקדש.

אחד הקשיים הגדולים שעמדו בדרכו של הרב יוסף אלבום היה שידוך הילדים בחברה החרדית. למרות ההתנגדות לדרכו, יודעים חבריו והרבנים ידעו שכל עיסוקו הוא לשם שמים ומתוך הקפדה והידור במצוות. למרות הקשיים הקימו כל בניו ובנותיו בתים נאמנים בישראל יחד עם בני זוג ממשפחות מיוחסות וטובות וב"ה כולם ממשיכים בדרך האבא והסבא.

לפני מספר ימים התקבצו מאות משוחרי המקדש יחד עם המשפחה הענפה לחתונת הבן הקטן יעקב שלום. בין המכובדים בלטו מו"ר הגאון הרב דוב ליאור שליט"א, אשר כובד בברכה אחרונה מברכת שבע הברכות תחת החופה וזכה לכבוד מלכים מצד כל הנוכחים וח"כ יהודה גליק, אשר כובד בברכה תחת החופה.


מו"ר הרב דוב ליאור שליט"א עם משפחת אלבום

ח"כ יהודה גליק רקד דקות ארוכות יחד עם החתן ועם אביו, כשמאות חוגגים עם שטריימלים, מגבעות וכיפות סרוגות מקיפים אותם בשירי מקדש, תוך הוספות מקוריות הנוגעות לעליה להר הבית ובריקודים סוערים.

בין שוחרי המקדש היו חובשי כיפות לכבוד הארוע, חובשי כיפות סרוגות ושחורות מכל הסוגים, ליטאים וחסידים, אשר באו לשמוח יחד עם משפחת אלבום את שמחתם - שמחת המקדש.
ח"כ יהודה גליק עם אח החתן

חיבור אמיתי מתוך דבקות בה'

המחזה של מאוד חוגגים מכל הגוונים בחתונה חסידית, תוך קירוב לבבות וחיבור אמיתי, עשו רושם עז על כל החוגגים, גם אלו שהגיעו מצד הכלה ועדין לא מחוברים לפעילות למען בית א-לוהינו.

שמחת החתונה המיוחדת התערבבה עם שמחת ריבוי עולי הר הבית, אשר בחתונה הראשונה שנערכה לפני יותר מערים שנים, היתה נחלתם של בודדים.

לעתים היה דומה שחתן השמחה הוא האבא - הרב יוסף אלבום, אשר היה נרגש מנישואי בנו הקטן וגם מהמוני החוגגים, שבזכותו עולים להר הבית, לאחר שנים של מאבק עיקש וקשה.

הרב יוסף אלבום בחתונת בנו עולי הר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה