יום ראשון, 22 בינואר 2017

למה גורשה כלה מהר הבית לפני חתונתה

ככה יעשה לכלה ביום חופתה || מעשה בכלה ושוטר בהר הבית

אברהם בלוך הדריך היום קבוצת יהודים בהר הבית  בין היתר הוא זכה להדריך כלה ביום חופתה שעלתה עם אמה להר הקדוש כמה שעות לפני חתונתה  שוטר בעל הבחנה דקה ביותר, הצליח להבחין בתנועת שפתיים חשודה  לאחר שהעיר לה פעמיים, פרצה הכלה בבכי  על ההמשך מספר אברהם בלוך  פרטי המקרה הובאו בפני פיקוד המשטרה  תגובתם מובאת להלן
ולכלה היקרה: מי ששיכן שמו בבית הזה ישמח אותך בבנים ובבנות  כשם ששמת את לבך לבית ה' החרב,כך ישים ה' את לבו לביתך ותזכי להקים בית נאמן בישראל יחד בחיר לבך!


↓ מאת: אברהם בלוך

זה התחיל כשעמדנו בפינה הצפונית מערבית של הר הבית המקורי, לצד הכותל המערבי של ימי הבית הראשון.



היא עמדה שם, שלובת זרוע עם אמה, מאושרת.


היום בערב היא תינשא לבחיר ליבה וקצת לפני כן היא רצתה להגיע למקום הקדוש הזה ולזכור איזה חורבן היא מעלה על ראש שמחתה.

היא דיברה עם אמה או התפללה בשקט לאוזנה. בחיי שאני לא יודע. עמדתי קרוב והדרכתי והיא, היא דיברה כה בשקט שאפילו אני לא שמעתי אותה.

אחד השוטרים במקום כנראה ניחן בחוש שמיעה על טבעי. מהמרחק בו עמד הצליח לשמוע אותה. ולא זו בלבד, אלא הצליח לקבוע שהתפללה. האיומים גרמו לשפתה לרטוט והיא עקרה את רגליה, מתקדמת הלאה, אל היציאה מההר.

עצרנו עוד פעם אחת, מול מקום קודש הקודשים. הפעם הייתי עם הפנים אליה, מסביר על המקום שלפני ולפנים. היא לא הניעה את שפתיה, ושוטר אחר נכנס למרחב האישי שלה, מאיים. הוא היה כל כך קרוב שגם האדם האפטי ביותר היה נרתע.



↓ המשטרה מבטיחה לשנות



גורמים מקרב עולי הר הבית פנו למפקדי משטרת ישראל עם פרטי המקרה והפנו את תשומת לבם לפיקוח ההדוק מדי אחר העולים מצד מספר שוטרים בהר הבית.

המפקדים בדקו את המקרה ואמרו שהפרטים אינם מדויקים. לדבריהם הכלה התפללה במשך כל זמן שהותה בהר הבית והשוטרים לא ידעו שמדובר בכלה.

המפקדים הבהירו את מגמת הפיקוד הבכיר להקל על העולים להר הבית ואמרו שיפעלו להטמעת מגמה זו גם בקרב דרגי השטח וכי השינוי יורגש כבר בימים הקרובים.

תגובה 1:

  1. המסקנה הינה שהכתוב בתורה - הוכח תוכיח את עמיתך אינו סתם. תוכחה מועילה. כל מי שנתקל בקושי כל שהוא, התנכלות, חוסר נימוס וכיו"ב מטעם נציגי הרשויות ראוי שיתלונן ורצוי לצבור את המידע על התלונות במקום אחד כדי שישמשו מנוף לשינויים מצד הרשויות. אינו דומה חבל מסיב יחיד לחבל מעשרים סיבים.

    השבמחק