יום שלישי, 28 במרץ 2017

עתירה לבג"ץ: ח"כ יהודה גליק נגד ראש הממשלה

נתניהו מנסה למרוח || גליק לא מוכן להכנע להתחכמויות

ח"כ יהודה גליק מהליכוד עתר לבג"ץ בדרישה למנוע מראש הממשלה לתת למשטרה הוראות בנושא עליית ח"כים לשטח הר הבית • "רה"מ חרג מסמכותו, המשטרה פעלה בסתירה גמורה לחוק", נכתב בעתירה  החלטתו של נתניהו אתמול, לא שכנעה את גליק

תוצאת תמונה עבור יהודה גליק הר הבית

↓ למרות ניסינות נתניהו, גליק עתק לבג"ץ

ח"כ יהודה גליק הגיש הבוקר עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימים נתניהו, השר לביטחון פנים, יו"ר הכנסת, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, מפכ"ל המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את האיסור על חברי כנסת לבקר בהר הבית.

בעתירה מבקש חבר הכנסת מהשופטים להוציא צו על תנאי וצו המורה לראש הממשלה להימנע מלתת למשטרה "כל הוראות אופרטיביות ככלל, ובכל הנוגע להר הבית ו/או לאיסורים על חופש התנועה או הפולחן בו, בפרט".

בנוסף הוא מבקש צו המורה למשטרה, "שלא לקבל הוראות אופרטיביות מראש הממשלה או מהשר לביטחון הפנים להימנע מלהפריע לכניסת חברי כנסת להר הבית ולהימנע מלהפלות לרעה חברי כנסת ביחס לכל אזרח אחר בכל הנוגע לחופש התנועה והפולחן בהר הבית".

הוא דורש גם שבית המשפט יקבע שיש לגבש "נהלים ליישום הוראות החוק בכל הנוגע להוראות אופרטיביות ולמעורבות ראש הממשלה והשר לביטחון פנים בעבודת משטרת ישראל ככלל, ובנושא חסינות חברי הכנסת בפרט".

בעתירה, שהוגשה על עו"ד אביעד ויסולי נכתב כי היא "הוגשה לביטול תופעה ייחודית וחסרת תקדים בתולדות מדינת ישראל, לפיה חברי הכנסת הודרו מהר הבית לתקופה של למעלה משנה, בעוד שכל אזרח, ותושב או תייר נכנסו למקום הקדוש ללא כל הפרעה או בעיה".

"בניתוח התנהלות המשיבים בפרשה זו התברר, כי ראש הממשלה נותן הוראות אופרטיביות למשטרת ישראל, כשהוא נמצא בניגוד עניינים מובהק עם האינטרסים הפוליטיים שלו, ובחריגה בוטה בהוראת החוק (אך בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה). ואילו משטרת ישראל נמצאת מצייתת להוראות הפוליטיות ראש הממשלה, תוך שהיא מסווה את הציות כ'שיקול דעת ביטחוני' כוזב", לשון העתירה.

אמש ניסה נתניהו להתחכם, והודיע כי יבטל את האיסור על עליית חברי הכנסת והשרים, אך רק בעוד שלושה חודשים, לאחר חג הפסח, יום העצמאות ושבועות ולאחר הרמאדן. 

בדיון שעסק בנושא והתקיים בלשכת ראש הממשלה, השתתפו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ראש השב"כ, מפקד מחוז ירושלים, ממלא מקום ראש המל"ל וכן יועצו המיוחד של ראש הממשלה יצחק מולכו.

לאחר הרמדאן תיערך הערכת מצב מחודשת, ואם המצב הביטחוני יאפשר זאת, מתכוון נתניהו לאשר לשרים ולח"כים לעלות שוב להר הבית.

ההודעה של נתניהו לא שיכנעה את גליק להסיר את העתירה. "בעשרת החודשים האחרונים פעלתי בכל דרך לבטל את ההחלטה על איסור עליית ח"כים להר הבית: ישבתי על כך עם היועמ"ש לממשלה, יועמ"ש הכנסת וגורמים נוספים בסביבת רוה"מ. משטרת ישראל והשר לבטחון הפנים הסירו מזמן את התנגדותם לעליית חכים להר הבית."

ח"כ יהודה גליק הביע את תקוותו שיוכל לעלות לרגל כבר בחג המצות הקרב ובא.

תגובה 1:

  1. אולי עדיף שיהודה גליק לא עולה להר הבית. הוא גרם הרבה נזק בעבר כשהתחנף לערבים בהר. אני לא מזדהה אתו ולא חושב שמוסיף שום דבר לאלו שעולים במחשבות טהורות. לא בטוח איפה הוא עומד, אם בצד הרפורמים או בצד היהודים ההלכתיים. הוא לא מייצג אותי בשום פנים ואופן.

    השבמחק