יום רביעי, 28 במאי 2014

המחזיר שכינתו לציון


בעלייתנו להר הבית אנו מראים לקב"ה את ההשתוקקות שלנו לקרבת אלוקים ולבניין ביהמ"ק במהרה בימינו אמן. 

מאת: הרב אליעזר ולדמן - ראש ישיבת ההסדר 'ניר' קרית ארבע, ממייסדי 'גוש אמונים', ח"כ לשעבר ('התחיה')
הרב אליעזר ובנו הרב נועם (מאחור) ולדמן עם הרב צפניה דרורי בהר הבית
ביום זה אנו חוגגים את איחודה של ירושלים, את שיבת עם ישראל ללב האומה - הר בית השם. עלינו להתבונן במה אנו שמחים ביום זה, שהרי גם בדורות קודמים גרו יהודים בירושלים שבין החומות, בסמיכות להר הבית, ובתקופה שלפני מאורעות תרפ"ט אף היה בירושלים רוב יהודי. עוד יותר מכך הרמב"ם מתאר שבעת ביקורו בארץ ישראל עלה לירושלים וזכה לעלות להר הבית. א"כ מה החידוש בשחרור ירושלים והר הבית?
בכדי להבין את גודל השעה צריך להתבונן בחזון הנביאים ובדברי חז"ל. הבטיחה התורה: "ושב ד' אלוקיך את שבותך" ודרשו חז"ל: "והשיב לא נאמר אלא ושב, מלמד שהקב"ה שב עמהן" (מגילה כט.). אומנם בכל שנות הגלות לא זזה שכינה מכותל מערבי של ביהמ"ק, אך אין זו השראת השכינה בגילוי כאשר היתה בזמן שעמד המקדש על מכונו. כאשר עם ישראל חוזר לארץ ישראל בהמוניו, וישראל מיישבים את ארצם ושוכנים בירושלים עיר קודשם, ומעבר לכך - שולטים ומבטאים את בעלותם על ארץ ישראל וירושלים, השכינה חוזרת עמהם ומופיעה בצורה יותר גלויה לעיני ישראל ולעיני כל העולם. לכן, אומות העולם שמרגישות בפנימיותן את חזרת השכינה, מגדילות את רשעותן ומנסות לעכב את חזרת ישראל. וככל שמתקרבים אל הר הבית, ההתנגדות של הרשעה גדלה, ויש מאבק על כל סנטימטר ועל כל ביטוי הכי קטן של חזרת השכינה ושלטון ישראל. זה הדבר שנתחדש ביום ירושלים: עם ישראל חזר לשלוט בלב האומה, בהר בית ד' ובירושלים עיר הקודש.
חז"ל מלמדים אותנו ששמחת ירושלים תלויה באבלות על חורבנה: "כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה". מי שרגיש לחיסרון - מפתח רגישות לבניין וחש בכל התקדמות ובכל צעד בבניין ירושלים ובניין המקדש. לכן אין השמחה ביום זה סותרת את הצער והצפיה להשלמת הבניין החרב. כל העולה ביום זה להר הבית מרגיש בצער השכינה על השועלים המהלכים בו. ושכינה מייללת: מקום המקדש, בית התפילה ובני אינם יכולים לשאת בו תפילה?! מצד שני, כל העולה ביום זה אל ההר, רואה בחוש את המתנה הגדולה שנתן לנו ד'. חזרנו אל לב האומה, ושכינה חוזרת איתנו אט אט. בעלייתנו להר הבית אנו מראים לקב"ה את ההשתוקקות שלנו לקרבת אלוקים ולבניין ביהמ"ק במהרה בימינו אמן.
חג ירושלים שמח!


  • נערך מדברי הרב ע"י בנו, הרב נעם ולדמן, ראש ישיבת ההסדר 'ניר' קרית ארבע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה