יום שישי, 14 באפריל 2017

שיא: יותר מארבע מאות איש הגיעו להר הבית אתמול

סיכום יומי מהר הבית || ב' חול המועד פסח, י"ז ניסן תשע"ז

שיא נוסף: למעלה מארבע מאות איש הגיעו לשערי הר הבית במשך ארבע וחצי שעות  בשעת הצהריים המשטרה לא עמדה בעומס: כחמישים איש נותרו מחוץ להר  בבוקר הזרימה היתה מופתית  הרב יצחק לוי, מראשי עולי הר הבית, המטיר תשבחות: אלו ימות המשיח


↓ מאת: "ייראה" - עידוד עליה להר הבית כהלכה


420 יהודים צבאו על שערי הר הבית  370 יהודים עלו היום להר  נסיקה של 81% לעומת מספר העולים להר הבית אשתקד ביום הזה  אז עלו להר 204 יהודים  119 מהעולים הורשו להיכנס היום לכניסת הצצה בלבד.


רבנים ואישי ציבור

בין העולים הרבים היום להר הבית נצפה הרב יצחק לוי שהדריך את הקבוצה.

הרב לוי שהוא מגדולי הבקיאים בהר הבית וענייני המקדש פתח בהדרכתו המורחבת כבר בהמתנה לכניסה, והמשיך את הדרכתו גם לאחר היציאה מן ההר.

הרב לוי פתח בברכות נרגשות על ההתנהלות החדשה בהר הבית. "אנחנו ממש בימות המשיח, מגיעים לשער הכניסה להר ומתקבלים במאור פנים ע"י השוטרים", אמר הרב לאחר תפילת שחרית הלל ומוסף בעמדת הבידוק, ושיבח את השוטרים גם על כך שאיפשרו הכנסת ספר תורה לקריאת היום במקום.

עוד נצפו היום בהר הבית הרב שמואל מורנו הרב עזרא שבט, חרדים רבים, מהם שהגיעו לראשונה בחייהם, וגם חבר הכנסת יהודה גליק שהגיע למקום לבחון את התנהלות הסדרי הכניסה ובירך את העולים ואת השוטרים האדיבים. מגליק נמנעה גם היום הכניסה להר בהוראת ראש הממשלה שמונע זאת מחכי"ם ושרים.


תפילות בשער ההר

מנייני תפילה התקיימו גם היום בשער הר הבית. יהודים רבים הורשו על ידי השוטרים להתפלל בשער ההר החל משעת הנץ החמה כוותיקין, לרבות קריאה בתורה שהוכנס למקום. 

מנייני התפילה יתקיימו במקום גם ביום ראשון ערב החג החל מהשעה 5:45.


קבוצות

המשטרה קיבצה את העולים הרבים לקבוצות שהוגבלו עד 35 יהודים בקבוצה. ואיפשרה את שהייתם של שתי קבוצות במקביל בכל עת.

בתוך ההר לחצה המשטרה ודחקה בקבוצות היהודים להזדרז, בטענה שהיא עושה זאת בכדי להספיק להכניס את כל היהודים הממתינים לתוך ההר.


קבלת עולי הרגל

הכיבוד לעולי הרגל הרבים הופך לחלק מהנוף בשער ההר. ברשותם ואדיבותם של השוטרים הועמד דוכן הכיבוד בסככה שאחרי עמדת הבידוק. עם שלט ברוכים הבאים שמקדם את באי ההר. היום נתן גם קצין הבידוק יובל קמניץ את חלקו והגיש בפני העולים לביבות מעשי ידי אשתו. חידוש מרענן נוסף הנהיגו השוטרים בחלוקת כרטיסי ברכה לעולים בחג.


כשל בצהריים

בשעת הצהריים נותרו היום כחמישים יהודים מחוץ להר, וכשישים הוכנסו להצצה בלבד.

העולים להר הבית מדווחים כי עקב ריבוי העולים הפכה בתקופה האחרונה שעת הצהריים הבודדת לשעת דחק, בגלל קיצוב מספר הקבוצות וגם בגלל הגבלתן ל-35 יהודים בלבד. 

נציגי העולים פנו למפקדי משטרה בכירים והביעו בפניהם תרעומת על העוול שנגרם לעשרות יהודים שהגיעו מכל קצווי הארץ כדי לזכות לעלות לרגל.

הפעילים מספרים שמפקדי המשטרה הופתעו מהמספר הרב של העולים שהגיעו היום להר הבית ומבטיחים להפיק לקחים כדי שהכשל הזה לא יחזור על עצמו, וכל יהודי שיגיע להר גם יעלה למקום.


עצורים ומעוכבים

3 יהודים נתפסו היום על ידי שוטרים בהר הבית.

שני יהודים שהשתחוו בהר נעצרו ושוחררו. יהודי נוסף שהשתחווה וקרא "שמע ישראל" נעצר ושוחרר גם הוא.

המשטרה דרשה היום לקפל את הדוכן להפעלת ילדים שהוצב לפני הכניסה להר הבית, בטענה שהוא מפריעה לבאי הכותל. הפעילה שסירבה להענות לדרישה התמוהה נדרשה להציג תעודת זהות. מכיוון שתעודתה לא היה בידה היא עוכבה לתחנה לבירור פרטיה.


נתוני שנה שעברה להשוואה

204 יהודים עלו להר הבית אשתקד 
20 נוספים הושבו ריקם בלי להיכנס להר.
25 יהודים לקבוצה הוגבלו אז.
5 יהודים עוכבו והוצאו מההר.


הנתונים באדיבות: 
*ייראה* - עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה