יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

משטרת ישראל: ארגוני המקדש מגנים, חמאס משבח

הרב דוב ליאור שליט"א בכנס לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית

מאות יהודים עלו להר הבית לציון יום עליית הרמב"ם, למרות התנכלויות המשטרה וחציית כל הקווים האדומים על ידה. בכנס השנתי השתתפו רבנים ואישי ציבור מהשורה הראשונה. החמאס ושאר ארגוני האסלאם מברכים את משטרת ישראל על התעללותה במו"ר הרב ישראל אריאל ושאר עולי הר הבית.  


הרב אריאל שליט"א בכנס לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית
למרות הקשיים שהערימה המשטרה בשערי הכניסה להר על היהודים, ורק על יהודים. עלו ביום חמישי האחרון להר הבית כמאתיים יהודים, שלושה מהם נעצרו על ידי המשטרה בטענה שהם התפללו או השתחוו במקום בניגוד להוראותיה.

אתרי הערבים מהללים ומשבחים את המשטרה על המעצר הברוטלי של מו"ר הרב ישראל אריאל שליט"א בהר הבית ועל מעצר הסרק של יהודה גליק ועל הרחקתם מהר הבית בצו מנהלי לחצי שנה.


הרב ליאור: הטרור בגלל הפקרת הר הבית


בסוף היום חגגו עשרות מעולי ההר את היום טוב הזה שקבע הרמב"ם את יום עלייתו ותפילתו בהר הבית. את האירוע כיבדו בנוכחותם הרב דב ליאור, הרב ישראל אריאל, הרב מרדכי רבינוביץ, הרב ג'פרי וולף, הרב חיים ריצ'מן, והרב יוסף אלבוים.

בדבריו עורר הרב ליאור את דברי הרמב"ן שהמגיפה שהיתה בימי דוד המלך באה בגלל שעם ישראל לא התעורר לדרוש את המקדש. כי "אין לי ספק שחת הסיבות שבגללם אנחנו סובלים מהטרור הוא בגלל הפקרת הר הבית לידי הרשעים [=המוסלמים], וכל זמן שזה לא יתוקן לא יועילו שום פתרונות והסכמים". "לכן אשרי הציבור שאכפת לו לגאול את המקום, ולהחזיר אותו לבעלות ישראל".


הפגיעה ברבנים חולשה וחרפה שמקטרגת ומסכנת אותנו


ר' יהודה גליק בכנס לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית
"אנחנו עדים עדיין לתופעות של חולשה והשפלה של משטרת ישראל. היום התנכלו לרבנים חשובים" אמר הרב ליאור בתייחסותו למעצרם של הרבנים ישראל אריאל, דורון לדווין ויהודה גליק. "מי יודע איזה קטרוג זה מקטרג על עם ישראל, מי יודע חלילה איזה עונש עלולים אנחנו לספוג בגלל החרפה הזאת". אמר הרב. (סרטון הקלטת דבריו המלאים של הרב שליט"א מובא בהמשך)

סגנית השר ציפי חוטובלי, שזכתה השנה לראשונה לעלות להר הבית ביום חתונתה, ביקרה את התנהלות הרשויות במקום, ותקפה את מדיניות הממשלה בהר. חוטובלי קראה לעם ישראל להגביר את העליות להר ואת ההתעניינות הציבורית המתמדת שההר זקוק בכדי שיחזור לתפקידו ולייעודו. 

חבר מועצת עירית ירושלים יאיר גבאי תיאר את המגבלות והקשיים שמציבה הממשלה בדרך להר הבית, ואת פועלה של עיריית ירושלים היוצאת לתיקון המצב. אחריו דיבר אריה קינג מרשימת ירושלים מאוחדת, שהצהיר כי בכוונתו לפעול שהעיריה תאמץ את אירועי המקדש בפעולותיה למען התושבים.

יאיר גבאי בכנס לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית
המזרחן ד"ר יחיאל שאבי היטיב לתאר את המניפולציות האיסלמיות שמתרחשות מול עינינו, כאשר המוסלמים משכתבים בשקר את מושגיהם שלהם, כדי לצבור נקודות הולכות ונוספות, במאבק נגדנו על הריבונות היהודית. 

הרב יהודה גליק, מנכ"ל הקרן למורשת הר הבית שנעצר גם הוא בבוקר כאשר ביקש לעלות להר הבית, תיאר את ההתעוררות הנפלאה שאנו חווים בשנה האחרונה ביחס העם להר הבית. "עם ישראל הולך ושב הביתה" טען גליק. הוא סיפר על הטלפון שאינו מפסיק לצלצל בבקשות הדרכה לעליה להר ראשונה בחייהם של חתנים, כלות, חתני בר מצוה ועמך ישראל מכל העדות והחוגים שמתקבצים יחדיו במקומו של ה' אחד, ומשאירים את כל חילוקי הדעות והבדלי השפות אל מחוץ למתחם. 

בין היתר הצביע גליק על האלפים שעולים להר הבית בחגים, על הכמות התקדימית במספר חברי הכנסת שעולים להר. על האהדה והסיקור התקשורתי הרב לענין, וגם על ההתקדמות האיטית של הסיוע המשפטי שעולי ההר זוכים לה.

"לצד המעצרים, ההרחקות ושאר הקשיים שבדרכנו, חובה עלינו לראות גם את החלקים החיוביים. אם הרמב"ם חגג את כניסתו להר תחת סכנה ותחת שלטון הביזנטים, וודאי שלנו יש היום מה לחגוג. כאשר עתידו היהודי של הר הקודש נראה היום יותר קרוב מתמיד" הוסיף גליק בדבריו. שלאחריהם יצאו הנוכחים בשירה וריקודים.

תגובה על התנהגות המשטרה והתמסרותה לדרישות האסלאם הקיצוני


אריה קינג בכנס לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית
עשרות רבנים כבר חתמו על מכתב מחאה על הפגיעה בכבוד התורה ובכבוד המקדש. רבנים רבים ואישי ציבור פנו לפעילי המקדש בדרישה להרעיש שמים וארץ על מעשי הנבלה של המשטרה ועל התנהגותה הברוטלית והשרירותית בכלל וביום חמישי האחרון בפרט. להערכת פעילי המקדש המשטרה פעלה במטרה להציג, ככל הנראה תמונה מאוזנת בטיפולה בטרוריסטים הערבים מצד האחד (מדובר על מסיתים לרצח, זורקי אבנים ובקת"בים וחברי ארגוני טרור) לעומת טיפולה ביהודים, אשר עצם נוכחותם מרגיזה את הטרוריסטים (ואולי גם המשטרה???).

עולים רבים שהיו עם יהודה גליק בהר הבית ביום חמישי בעליתו בטרם נעצר, מספרים על ויכוחים רבים שהיום להם עם קציני משטרה ושוטרים וכי יהודה גליק היה זה שהרגיע אותם ודרש להענות לדרישות המשטרה. גם קציני משטרה שליוו את יהודה לאורך כל הסיור הופתעו לראותו מובל למעצר והרימו גבה על המעצר המתוזמן.

יש לציין שיהודה גליק מעצר מחוץ להר הבית לאחר שביקש לעלות שוב להר. מעצרו בוצע באותו רגע בו נעצר הרב אריאל בתוך ההר.

לאור האמור, אין ספק שהמשטרה פעלה בחוסר תום לב משווע, תוך הצגת מצג שווא וטפילת האשמות שלא היו ולא נבראו ביהודה גליק במטרה לרצות את הפורעים הערבים שמחפשים זמן רב את ראשו של גליק.

רבים מפעילי המקדש דורשים מהח"מ ומפעילים נוספים ששומרים על קשרי עבודה עם מפקדת יחידת המקומות הקדושים ומפקדי הר הבית, לנתק כליל קשרים אלו, שכן מעשי המשטרה מוכיחים שבלתי אפשרי לתת אמון במפקדיה.

בדיונים שיתקיימו בימים הקרובים, יוחלט על המשך הדרך במאבק לשמירת קדושת הר הבית וכבוד התורה.


3 תגובות:

  1. אם המשטרה חושבת שע"י מעצר הרה"ר להר הבית ומעצר יו"ר הקרן לפיתוח הר הבית
    ירגעו הרוחות והשלווה והרוגע יחזרו (שאף פעם לא היה כאן) להר הבית ולמזרח התיכון כולו
    לצערי אני לא איש בשורה ואני חייב להתריע שלא רק שהרוחות המוסלמיות לא ירגעו
    אלא להיפך כמזרחן ופרשן לעניני ערבים אני חייב לומר את האמת המרה
    שכל כניעה לאלימות והטרור הערבי וכל מחוה שמבוצעת למענם לא רק שלא מספקת אותם
    אלא להיפך מעודדת אותם ונותנת להם דלק ותמריץ להמשיך במעשיהם כזריקת אבנים צעקות
    קללות שבשיאם כמו שראינו כבר מיד לאחמ"כ בסוף השבוע נרצח בדם קר קצין בצה"ל הי"ד
    החותם בצער (נאיבי) זה אופטימי עם נסיון

    השבמחק
  2. (פסימי) זה אופטימי עם נסיון

    השבמחק
  3. קיבלתי תודה !

    השבמחק