יום ראשון, 10 בנובמבר 2013

המשטרה דורשת מח"כ פייגלין לחתום על התחייבות "לא להתבלט בהר הבית"

חבר הכנסת משה פייגלין
ח"כ משה פייגלין פנה השבוע ליו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין בתלונה על מפקד מרחב דוד במשטרה, נצ"מ אבי ביטון. זאת, בשל העובדה שהאחרון זימן ללשכתו את ח"כ פייגלין במטרה שהלה יחתום על מסמך נהלים משטרתי שיאפשר להתיר את כניסתו להר הבית לאחר חצי שנת הרחקה ממנו.
מדובר במסמך נהלים שנחשף לפני כשנה ב'מקור ראשון' לאחר שהמשטרה התכחשה במשך שנים מספר לקיומו [כנראה בשל ידיעתה שקיימות בעיות בחוקיותו], שעליו היא מחתימה יהודים שנחשדו בהפרת נהליה בהר. בטופס נכללים תנאים כגון "לא אתבלט בהר בכל דבר ועניין" וכן "לא אפרסם פרסומים שיש בהם כדי להפר את תנאי הביקור בהר", ולדעת מומחים למשפט מנהלי חוקיותו מפוקפקת.
בשנים האחרונות אולצו לחתום עליו עשרות יהודים שומרי מצוות שנחשדו בהפרת הכללים הבלתי כתובים של המשטרה במקום הקדוש בעולם והכניסה אליו נמנעה מהם.
פייגלין סירב להגיע ללשכת הקצין, אך הזמין אותו ללשכתו בכנסת. לדבריו, גם אין בכוונתו לחתום על המסמך. פייגלין כותב: "לא יעלה על הדעת שקצין משטרה יזמן נבחר ציבור ללשכתו. בהתנהלות זו נחצו כל הקווים של הפרדת הרשויות ומנהל תקין. פנייתו של נצ"מ ביטון משקפת חוסר הבנה מוחלט של קצין משטרה בכיר את מהות תפקידו. כוונתו להחתים אותי על מסמך ההתחייבות שבו אני אמור להתחייב לפעול בניגוד למהות תפקידי כנבחר ציבור, לא לפרסם את עלייתי להר ועוד, תוך כדי הבהרה שעד שלא אחתום לא אוכל לממש את זכותי וחובתי לעלות להר, גובלת בסחיטה ואיננה יכולה לעבור בשתיקה".
פייגלין תוקף במכתב עוד את המשטרה וטוען שהיא מקיימת מדיניות משל עצמה. הוא מזכיר שבמכתב מלפני כשלושה חודשים הודיע ראש השב"כ ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, שאירגונו לא הביע כל עמדה בנושא סגירת הר הבית ליהודים אפילו בתקופת הרמדאן (אז סגרה המשטרה את ההר במשך שבועות ארוכים).  
"אי אפשר להפריז בחומרת התנהלות זו בה הרשות המבצעת מונעת מח"כ למלא את תפקידו ומפעילה כנגדו סנקציות בניגוד לחוק כדי לסחוט ממנו שקט ציבורי. אנו נמצאים במדרון חלקלק שבו עקרון הפרדת הרשויות ועצמאות הכנסת כבר נפגע".
מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין סירבו להגיב לדברים.

ממשטרת ירושלים נימסר שככל שאכן הוגשה תלונה ליו"ר הכנסת, העתק מימנה לא הועבר למשטרת ירושלים ולפיכך אין באפשרותנו להתייחס אליה. ח"כ פייגלין זומן מתוך מטרה לאפשר את עלייתו להר הבית, בכפוף לכללי הביקור החלים על כל מבקר בהר. כל פעולותיה של המשטרה נעשו כדין ועל פי חוק.

תגובה 1: