יום חמישי, 13 בפברואר 2014

הרב יהודה גליק במכתב גלוי לשוטרי הר הבית

הרב יהודה גליק פונה ישירות במכתב אישי לשוטרי משטרת ישראל בהר הבית

לשוטרים בהר הבית שלום,
יהודה גליק עם בנו בהר הבית
אני מודע לכך שרבים מכם קוראים את עמוד הפייסבוק שלי ואני מנצל עובדה זו לפנות אליכם באופן אישי וישיר ובלי מתווכים. 
אני פונה אליכם כאן, לא כשאתם בעיצומו של תפקיד אלא כשלראש יש מעט רוגע.
אני ממליץ לכם להקדיש דקות ספורות לקרוא את דבריי, מתוך קשב.
אתם משרתים במקום הקדוש ביותר בעולם. המקום הזה היווה משאת נפשם של כל היהודים לאורך כל ההיסטוריה.
אתם משרתים במקום הזה כנציגי מדינת ישראל הריבונית מדינתה של העם היהודי באשר הוא. זכות גדולה היא זו. זכות אך גם חובה. על כתפיכם אחריות כבדה.

כידוע לכולנו כיום יש אנשים רבים אשר אינם שבעי רצון (בלשון המעטה) מכך שהעם היהודי חזר לארצו, אינם שבעי רצון מכך שעם ישראל מגשים את נבואות התנ"ך.
מאז קום המדינה ואף לפניו הם עשו כל אשר לאל ידם לסכל את הקמת המדינה.
ברוך ה' בעמידה נחושה עם ישראל עמד וחסם את כל ניסיונותיהם לחסל את מדינת העם היהודי בארץ ישראל. עקב כך, אמנם לאכזבתם אך בלית ברירה, הם לומדים להשלים עם העובדה שמדינת ישראל קמה חיה ונושמת. 
בהר הבית ישנם כיום רבים אשר מנסים להמשיך את המאבק. הם פועלים במלוא כוחם לגרש כל נוכחות יהודית בהר. הם מבינים שההר הוא מרכז פעימת הלב של העם היהודי והם פועלים במלוא כוחם לפגוע בלב הזה.
מידת הצלחתם או אי הצלחתם - בידכם! 
אם תעמדו נחושים ותחסמו כל פרץ אלימות, מילולית או פיזית, או אז אתם מגינים בגופכם על הלב הפועם של עמנו.  אך אם אתם תגלו חולשה ורפיסות, הצד השני מזהה את זה בין רגע והוא מגביר את פעילותו.
כשאנחנו עולים להר הבית אנחנו עושים את זה בראש ובראשונה כקיום מצוה. הר הבית הוא המקום היחיד בעולם שיהודי מצווה לעלות אליו. אנחנו עושים כל מאמץ שביקורנו בהר יהיה מתוך כובד ראש, ומתוך ניסיון התקשרות עם ריבונו של עולם, במקום שהוא בחר לשכן שמו שם. על כן כשאנחנו בהר אנחנו עושים כל מאמץ להתעלם מכל הגורמים המפריעים. לצורך כך פיתחנו חבריי ואני "עור של פיל"
אבל אתה, שוטר יקר, נמצא שם בדיוק לצורך הגנה עלינו.
לאחרונה גורמים אלימים מאוד עושים כל אשר לאל ידם להגביר את פעילותם בהר הבית. הם מסתכלים עליך הם עוקבים אחריך.
לצערנו, הרושם הוא שאתם מתעלמים לחלוטין מהפעילות האלימה ופועלים כאילו אנחנו היינו המטרד ועל כן אתם מרשים לעצמכם לצעוק עלינו - "לכו לכאן לכו לשם, מהר יותר לאט יותר, אל תעצור, תעצור". 
אני מוכרח לומר לכם שבאופן אישי אני חש שהכרזתם עליי מלחמה אישית מתוך תפיסה מוטעית שאם תצליחו להרחיק אותי מהר הבית או אז תבלמו את האלימות בהר.
אין טעות גדולה מזו!
אנחנו משתדלים במלוא כוחנו למלא אחר הוראותיכם מתוך כבוד אליכם ואל מדינת ישראל, אבל דעו לכם שהצד השני רואה את זה ומזהה את זה כחולשה וכרפיסות מוחלטת ומגביר את פעילותו. אתם חייבים לעמוד כחומה בצורה מול הטרוריסטים.
אני יודע שהמשימה אינה קלה כלל וכלל אך היא מחוייבת המציאות ואסור לנו בשום אופן לתת לטרור לנצח בשום מקום ובוודאי שלא במקום הזה.

בהצלחה רבה,
יהודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה