יום שני, 5 בינואר 2015

רבנים מרכזיים בקריאה לרבנות: הסירו השלטים האוסרים עליה להר הבית

קריאת רבני הציונות הדתית || הסירו את השלטים
ראש הישיבה במעלה אדומים הרב נחום רבינוביץ', הרב דוד חי הכהן מבת ים ורבה של קרית ארבע הרב דב ליאור פנו במכתב לרבנים הראשיים לפני מספר חודשים, בעיצומו של הקיץ, בבקשה להסיר את השלט המוצב מטעמם בכניסה להר הבית. בשלטים נכתב שלפי דין תורה אסורה הכניסה לשטח ההר לכל אדם מפאת קדושת המקום. יצויין שהצבת השלטים במקום איננה תוצאה של החלטה רשמית של הרבנות הראשית, שלמעשה לא הכריעה בשאלה מעולם, אלא פרי יוזמתו של רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ'. לשכות הרבנים הראשיים לא הגיבו למכתב מעת שליחתו ועד עתה, ובחרו שלא להגיב גם לשאלות מקור ראשון בעניין השבוע.

שלושת הרבנים כותבים בין השאר: "בשנים האחרונות יש רבנים וראשי ישיבות חשובים העולים עם תלמידיהם להר הבית אחרי טבילה, למקומות שעל פי ההלכה אין בהם חשש וספקות לפי לימודנו והבנתנו. כך עושים למעשה עשרות ראשי ישיבות, הם ותלמידיהם. התעוררות זו הולכת ומתרחבת. כאב גדול אוחז בנו בכל פעם שאנו עולים להר הבית עם תלמידינו ועוברים על פני השלט האומר בשם הרבנות הראשית שאסור לעלות להר הבית. 

"אנו מדריכים באופן קבוע את תלמידינו לכבד את הרבנות הראשית. אמנם כשהם רואים רבנים חשובים עם בני ישיבות עוברים על פני השלט הזה, הם ורבים אחרים מתחנכים לזלזל בפסיקות הרבנות הראשית לישראל. השלט הזה הוא החלטה של פקיד חשוב על דעת עצמו. לא היתה שום החלטה של מועצת הרבנות הראשית על כך. אנו מבקשים רשות להסיר את השלט שהושם שלא בסמכות, עד שתתקבל החלטה אחרת".

לעניין מכתב הרבנים התייחס גם חבר מועצת הרבנות הראשית ורב העיר צפת, הרב שמואל אליהו. לדבריו, "אם אין החלטה של מועצת הרבנות הראשית בוודאי צריך להוריד את השלט. השלט הזה גורם צביטה בלב לאנשים שמכבדים מאוד את הרבנות הראשית ומשתדלים בכל הליכות חייהם ללכת לפי פסקיה. לדעתי נגרם כאן גם חילול השם. ראוי לתת לרבנים להחליט בעניין ולא לפקידים. בשלב ראשון יש להקים בית כנסת בהר הבית. אינני רואה סיבה שמישהו יתנגד לכך מלבד סיבות פוליטיות שמקומן איננו כאן. קיים שטח בהר שעל פי כל הדעות ההלכתיות ניתן להקים בו בית כנסת. בית כנסת כזה יביא ברכה לא רק ליהודים אלא לכל העולם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה