יום ראשון, 1 במרץ 2015

ביהמ"ש: המשטרה תפצה את גליק בחצי מיליון ש"ח

ניצחון משפטי מוחץ || יהודה גליק נגד משטרת ישראל

במשך שנתיים נמנעה כניסתו של יהודה גליק להר הבית בטענה כי התפלל במקום. השופטת קבעה כי המשטרה פעלה בניגוד לסמכותה

מאת: ארנון סגל/ nrg
בית משפט השלום בירושלים קבע כי משטרת ישראל תפצה את יהודה גליק בחצי מיליון שקלים, לאחר שהרחיקה אותו למשך שנתיים מהר הבית. השופטת מלכה אביב מותחת ביקורת קשה על המשטרה ועל הסמכות שלקחה לה בהרחקתו של גליק. 

תביעת הפיצויים הספציפית של גליק הוגשה בשל הרחקתו למשך כשנתיים מהר הבית בין השנים 2011 ל-2013 וזאת בעקבות כתבה בערוץ 10 שבה נצפה מתפלל את תפילת 'עלינו לשבח' בהר הבית. 

על כך כתבה השופטת מלכה אביב באורח חד משמעי בפסיקתה, שהמשטרה פעלה בניגוד לפסיקות בית המשפט המאפשרות את הגבלת חופש הפולחן היהודי בהר הבית רק במקרה של סכנת חיים ברורה: "קו ההגנה של הנתבעת (המשטרה) היה תוך התעלמות מן ההוראות הברורות שבפסיקה ומתוך הנחת יסוד כאילו אין לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית. 

"אליבא דהנתבעת די בכך שהתובע התפלל בהר הבית כדי להצדיק פעולות כנגדו". אביב גם תוקפת את הסתמכותה של המשטרה על החלטת ממשלה כביכול האוסרת תפילת יהודים בהר הבית וכותבת שהחלטה כזו איננה קיימת כלל. 

אביב גם טוענת נגד עדותו של נצ"מ אבי ביטון, מפקד מרחב דוד במשטרת ירושלים, לפיה תפילתו של גליק בהר הייתה בעלת 'פוטנציאל סיכוני גדול מאוד'. לדברי אביב, ביטון לא הוכיח את דבריו ולא פירט אותם. לדברי השופטת, הנימוק שבו השתמש ביטון להרחקת גליק, פעולתו של האחרון לשינוי הסטטוס קוו, איננה עילה מספקת להרחקתו של גליק מההר - "כל עוד פעילותו נעשית במסגרת החוק, אין בכך כל פגם". 

אביב גם תוקפת את העובדה שאין מסמך מסודר של נהלים ביחס להתנהגות המצופה מיהודים בהר הבית, ומכנה זאת "מחדל של ממש" מצד המשטרה ו"אפשרות שאינה עולה בקנה אחד עם שלטון דמוקרטי". 

תגובה 1:

  1. ישתבח שמו !ימות משיח !! וחזק וברוך לרב גליק .אבל ,חורה לי שבפסיקות הללו לפיצוי אנחנו כאזרחים משלמים את העוולה שנעשתה ולא האחראים מכיסם או מקופתם הארגונית

    השבמחק