יום רביעי, 22 באפריל 2015

תמיכה בדואית בבנין המקדש: "בלי בית המקדש זאת לא עצמאות"

בלי בית המקדש אין עצמאות למדינת ישראל || נור מזריב


"כל עוד בית המקדש טרם נבנה, בעיניי מדינת ישראל טרם קיבלה את עצמאותה וזהותה. הרי בית המקדש, מלבד היותו מקום פולחן ואתר היסטורי הוא גם סמל לאנושות.
הוא מסמל את העובדה שא-לוהים ברא את עם ישראל ונתן לו את התורה. עם ישראל הוא העם הנבחר וא-לוהים העניק לו את בית המקדש. כל הדתות וכל העמים צריכים לכבד זאת. זה עניין שמעבר לרגש בלבד, זה עניין א-לוהי".

↓ ארנון סגל מראיין את נור (ניר) מזריב – פעיל גיוס לצה"ל בקרב העדה הבדואית בצפון הארץ


אתה אדם דתי?
"אני אדם מאמין".
איך אתה מסביר את העובדה שהרבה מאוד יהודים, אפילו דתיים, לא רוצים לשמוע על בית מקדש ודווקא אתה שאינך יהודי מעוניין בו?
"מי שאינם רוצים לשמוע על בית מקדש אלו אנשים שמפחדים או בורחים מהאמת. כל העולם יודע שבהר הבית יקום בית המקדש, אבל לא רוצים לבנות אותו כי מפחדים ממדינות ערב".
ואתה לא מפחד ממדינות ערב?
"לא. מי שהולך בדרך הנכונה לא מפחד. נכון, האמת כואבת לפעמים באותו רגע, אבל לטווח רחוק היא רק מיטיבה. אם אשקר – זה אולי יעזור לי לשרוד את הרגע, אבל לטווח רחוק זה רק יזיק לי. לכן יש לומר את האמת".
מה אתה חושב על העובדה שהמשטרה עוצרת יהודים שמתפללים בהר הבית?
"המשטרה היא גוף רקוב. אינני מעוניין להרחיב מעבר לכך".
אבל המשטרה רק מיישמת את הוראות ההנהגה.
"יש לנו הנהגה חזקה ונפלאה, ורק חבל שלפעמים היא נגררת אחרי השמאל שכובל את ידינו".
בית המקדש הוא עניין מעשי בימינו?
"בסופו של דבר היהודים יבנו את בית המקדש. ככלות הכל, היהודים שמרו על זהותם במשך 4,000 שנה לא מעט בזכות זכרו של בית המקדש. וכשהם יבנו אותו, הרווח לא יהיה שלהם בלבד אלא של האנושות כולה. זה בית פולחן שכולם יוכלו ללכת אליו להתפלל. זה סמל א-לוהי".
וזה יבוא על חשבון הערבים?
"כיפת הסלע תישאר במקומה ואפשר יהיה להסתדר. בסוף הרי כולנו נצטרך להסתדר יחד בגן עדן או לחילופין בגיהנום. אז לפחות פה, בעודנו בחיים, נסתדר".

תגובה 1:

  1. בס״ד
    ארנון סגל!!! יקרי למה לסלף ולדבר שטיות! תראה לי דתי אחד שלא רוצה לשמוע על הבית!!! חוץ מי בורג כל הוויאתנו כל נשמה אשר בנו כל אברינו ומהותנו זה בית המקדש! כולנו כאחד מתפללים בכותל המערבי! שבסכ הכל קיר חיצוני של בית המקדש!!! רק מה שלנו כיהודים יש איסור לעלות להר הבית

    השבמחק