יום רביעי, 13 ביולי 2016

אמה היתה מראשונות המאבק, היום היא עלתה לזכרה

זוכרים את ראשוני המאבק || צפורה לוין

צפורה לוין ז"ל מוכרת לותיקי עולי הר הבית, כאחת הדמויות המיתולוגיות במאבק על הר הבית • גם בגיל מבוגר היא פעלה בהתלהבות כאחד הצעירים • ביתה בעיר העתיקה, שימש לא פעם כמקום התכנסות ללימוד או לקראת פעילות • בתה פיגא טבנס עלתה הבוקר להר הבית לציון יום פטירתה



↓ מאת: פיגא טבנס

באתי לציין את היארצייט של אמי ע"ה וגם כדי, שגם ביום שאחרי, תהיה נוכחות יהודית ניכרת בהר הבית. 

הגעתי ב-7:25, והקבוצה הראשונה היתה כבר אחרי בידוק. עליתי עם קבוצה מבית שמש, שמגיעה פעם בחודש, ועם משפחה מפלורידה שבעז"ה בדרך לעליה ארצה, ואם עוד עולים בודדים. ר' שלמה גורן מבית שמש הדריך, באנגלית, באופן שוטף ורהוט. היה תענוג!

ביקשתי מהקצין בהר להקיף משמאל. הוא אמנם שאל למה לא בקשתי כבר ממוטי (כי מוטי תמיד אומר לדבר עם הקצין למעלה...), אך מיד ביקש וקיבל אישור.

העליה היתה ברובה שקטה ונעימה. הקול היחיד שנשמע ברמה היה קולו של מי שהדריך! רק כשהגענו ליד היציאה משערי חולדה היו מעט צעקות מרחוק.

מיד כשירדנו מההר, שלושה, שזו עלייתם הראשונה, קרעו קריעה. הם לא עלו עם חולצות מיוחדות לקריעה, אלא עם חולצות נאות, שאפילו נראו חדשות, כיאה לעליה להר בית ה'.


קצת על אמי - צפורה לוין

אמי, צפורה מלכה בת ר' יהושע ע"ה, התחילה לעלות להר לפני כשלושים וחמש שנה, כשעוד נתנו ליהודים ללכת בהר בחופשיות. 

היא עלתה פעם בחנוכה, עם צלם עיתונות. אמי הלכה לרמה המוגבהת, הוציאה נרות לפי הראוי לאותו יום, העמידה אותם על האבן, והדליקה אותם.

התמונה שהופיעה בעיתון כללה את אמא שלי ליד הנרות, עם איש וואקף שמכבה את הלהבה של אחת הנרות עם אצבעותיו.

מעריב 28/12/81

צפורה לוין ע"ה - מתוך ידיעה בעיתון דבר

דבר 28/12/1981
קבוצה של כ­-60 מ "נאמני הר הבית" התפללו אתמול אחה"צ באיזור הר הבית בעיר העתיקה בירושלים.

הקבוצה בראשות גרשון סלומון והרב משה סגל, כללה בני נוער מימית וישובים ביהודה ושומרון. סלומון הודיע כי בכוונתו לרשום את הקבוצה כאגודה עותומנית, ובמקום נערכה החתמה המונית על תקנון האגודה החדשה.

המשטרה מנעה מן המתפללים להדליק נרות חנוכה על הר הבית. כתגובה לכך הדליקו חבריה 8 לפידים וחנוכיה ליד שער המוגרבים.

צפורה לוין מן הרובע היהודי, חברה בקבוצת "נאמני הר­הבית" הדליקה חנוכיה אל­מול כיפת הסלע. אך לאחר דין ודברים עם אנשי הוואקף נאלצה לחזור על עקבותיה ולעזוב את הר הבית


הידיעה בעיתון דבר מתוך: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה