יום שלישי, 16 באוגוסט 2016

צפו: מוריה בוכה בהר המוריה ונזכרת בסבא ניצול השואה

למה אסור להתפלל בהר הבית? || למה המחבל צוחק?

זוג יהודים שעלו היום להר הבית לראשונה בחייהם, לא עמדו בעומס האיסורים המוטלים על היהודים במקום, והאשה פרצה בבכי קורע לב על שמנעו מהם להתפלל במקום.

↓ מוריה פורצת בבכי בהר הבית: איך הם מונעים מאיתנו להתפלל


מוריה, הקרויה על שם הר המוריה, אחד משמותיו של הר הבית, עלתה היום עם בעלה להר הבית לראשונה בחייהם. בכניסה למקום פגשו את הרב חיים גרינשפן מראשי ישיבת מצפה יריחו מלווה בתלמידיו, והוא הדריך אותם בהלכות גבולות ההר.

הרב גרינשפן מספר כי לבני הזוג היתה התנהגות אצילית מיוחדת. "כאשר נעמדנו בגב הכותל המזרחי של ההר, מול שער המזרח של ההיכל, נעמדו מולנו שכירי הוואקף שכל העת בלשו אחרינו למנוע מאיתנו מלהתפלל במקום הקדוש, האישה החלה לקונן על איסור התפילה ופרצה בבכי.

בסרטון מהאירוע שפרסם אחד המוסלמים המצלמים שם באורח קבע את היהודים, נשמעת האשה מקוננת איך זה יכול להיות "קוראים לי מוריה, על שם ההר הזה, ואסור לי להתפלל פה". כאשר המשיכה לספר שהיא נכדה לניצולי שואה, היא נשמעת מתלוננת על ששכיר הוואקף צוחק לה בפנים. הרב גרינשפן נשמע בסרטון מנסה להרגיע אותה, וקורא לה שלא להתייחס אל שכירי הוואקף.

"אני לא מאמינה שאומרים לי לא להתפלל", המשיכה מוריה, "קשה לי", זה הזכיר לה את הסיפור המשפחתי של סבא שלה "שבחיים שלו לא הפסיד יום של תפילה ותפילין, וכבשביל לברוח הוא היה צריך לגלח את הזקן, ולהיראות כלא יהודי, הוא אמר לעצמו שפעם האחרונה שזה קורה. הוא חלוץ, הוא עולה לארץ, הוא מגשים שזה לא יקרה לנכדים שלו. "והם אומרים לי לא להתפלל? איפה אנחנו" בכתה האישה.

הרב גרינשפן מציין שבניגוד למקרים דומים בעבר, האישה לא נעצרה ולא הורחקה על ידי השוטרים. כל היחס הכללי של משטרת ההר היה חיובי אלינו, סיפר הרב, בניגוד לעבר שבו לא היה ניתן לדבר בהר, והיו מפסיקים אותנו באמצע הדיבורים, היחס של הקצין היום היה מכיל ומבין, תוך שינוי ניכר לטובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה