יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

הפשע הנורא של הנערות: התפללו בעיר העתיקה

מעצר בגין תפילה בעיר העתיקה? || הגזמתם!

שתי נערות נעצרו שלשום, לא בגלל שהתפרעו  הן לא פגעו ברכוש, לא זרקו אבנים, לא דקרו או פגעו בשלום הציבור  הן רצו להתפלל ליד שערי הר הבית  האם אנחנו עדיין בימי השלטון העות'מאני?!

הפגנת חוזרים להר נגד מעצר המתפללות

↓ מאת: אברהם בלוך

אני כבר לא יודע את מי להאשים.

את הקצונה הבכירה במשטרת ירושלים, את השוטרים הפשוטים שמרגע שביצעו מעצר המערכת מחוייבת לו, אולי המפכ"ל, השר לביטחון פנים או שזה שוב ביבי נתניהו וכל השאר הם ה"המן הרע הזה" בדומה למלאך כשמסית את ידה של אסתר מאחשוורוש.

יש כאלה שיגידו ששמירה על הסטטוס קוו, היא דבר חשוב. סתם לדוגמא, מציאות הסטטוס קוו בישראל מונעת חילולי שבת. בהר הבית, הסטטוס קוו מאפשר את הסכם השלום עם ירדן שמשום מה חיוני למדינת ישראל.

גם אם נזרום עם הדברים הנ"ל, בהר הבית ישנה חתירה מתמדת ליצירת סטטוס קוו כנגד היהודים. אני לא מאשים את הקצינים בשטח, אני משער שהם מקבלים פקודות. השאלה היא ממי בדיוק.

סתם כדי לסבר את האוזן לגבי הסטטוס קוו, כשהרב גורן אירגן תפילת יהודים על הר הבית בשבת נחמו לאחר מלחמת ששת הימים, התקבלה ההחלטה היחידה בממשלת ישראל בעניין הר הבית.

החלטה 761 שהתקבלה באוגוסט 67' קבעה שיהודי הרוצה להתפלל על הר הבית יופנה על ידי כוחות המשטרה אל רחבת הכותל המערבי. מאז, המלצות המשטרה בדבר הפניית מתפללים אל הכותל המערבי הפכו לפתיחת ההר בשעות מסויימות בלבד שלילת חופש התנועה והפולחן על הר הבית ועוד.


הפשע: התפללו בירושלים

הגדילו כוחות הביטחון ועצרו אתמול שתי נערות.

בהר הבית מושמעות הקריאות מוות ליהודים ומוות לישראל, דגלי אש"ף חמאס ודאע"ש מונפים שם בריש גלי ודרשות השיטנה שמהדהדות במסגדי ההר הוציאו מחבלים רבים.

אותן נערות לא התפרעו. הן לא פגעו ברכוש, לא זרקו אבנים, לא דקרו או פגעו בשלום הציבור. הן רצו להתפלל. תפילה של גאולה, לא מול הכותל המערבי, סמל הגלות ממקום הקודש. אך ההר היה סגור והן אזרחיות שומרות חוק. לפיכך במקום לפרוץ את שעריו, הן סבבו את הר הבית, כמהות לשכינה שבפנים ומלאות במדקרות כאב על השכינה הגולה שאיש זר לצעקה "לה' אין בית", לא יבין.

סיבוב השערים כולל הליכה פשוטה ברחובות העיר העתיקה. ליד שער הכותנה עצרו שתי הנערות להתפלל. מחוץ להר הבית, במקום חופשי ללא הגבלות בחוק. הן התפללו ברחוב בעיר העתיקה של ירושלים והן נעצרו.

אחת מהן חתמה על תנאי לשחרור בו היא מורחקת מהעיר העתיקה והשניה סירבה לחתום על תנאי מעורר גועל שכזה ומשטרת ישראל בסמכות שופטת השאירה אותה עצורה עד לבוקר, עד דיון בעניינה בבית המשפט.

במה חטאו אותן נערות?

האם אנחנו עדיין בימי השלטון העות'מאני והתנועה בעיר העתיקה מוגבלת ליהודים? האם איסור התפילה והגבלת חופש התנועה על הר הבית פשה גם למבואות ההר? אם כן, מה הגבול? מה הצעד הבא, איסור תפילה גם ברחבת הכותל המערבי? בשאר העיר העתיקה?

או שמא הן פשעו בכך שהלכו ברחובותיה של עיר הבירה של מדינת ישראל כמותר במדינה דמוקרטית?

בהמנון המדינה מוזכר "להיות עם חופשי בארצנו", אך אולי מסורת 2,000 השנים של רדיפת יהודים יותר חשובה מאשר באמת לתת להם להיות חופשיים ואם כן מי שימנע מהם את החופש יהיו אחיהם, יהודים אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה