יום רביעי, 28 בספטמבר 2016

האם בערב ראש השנה הר הבית יפתח ליהודים?

המונים צפויים לעלות בערב ראש השנה להר הבית || האם הם יצליחו

ביום ראשון, ערב ראש השנה צפויים יהודים רבים לעלות להר הבית מכל רחבי הארץ  ביום זה נוהגים רבים לעלות, להיזכר לפני ה' במקום קודשו ולהתכונן ליום הדין  ליהודים שהתקשרו למוקד המשטרתי להודיע על עלייתם להר הבית נמסר שלא ברור אם ההר יפתח ליהודים וכי הדבר תלוי בהחלטת הדרג המדיני  ביום ראשון או ביום שני יחול ראש השנה המוסלמי  רוב המוסלמים לא מציינים יום זה ואף לא מודעים לקיומו  אבל כשיש סיבה להציק ליהודים, מתעוררים הרבה חגים חדשים ולא מוכרים גם למוסלמים עצמם  בחגים היהודיים אין שינוי בשעות הכניסה להר הבית  בחגים המוסלמיים אסור לאדם שאינו מוסלמי לעלות להר גם בשעות המועטות שההר פתוח להם  האם הר הבית יסגר בפני יהודים בערב יום הדין?  למה משטרת ישראל לא מוסרת מידע לציבור?  למה בעיני נתניהו היהודים נחשבים נחותים לעומת המוסלמים?


↓  מכתב דחוף למפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל

כ"ה אלול תשע"ו
28.9.2016
ד ח ו ף
לכבוד
ניצב יורם הלי
מפקד מחוז ירושלים
משטרת ישראל 

א.נ.,

הנדון: הודעה ברורה ממשטרת ישראל - כניסת יהודים להר הבית ערב ראש השנה.


יורם שלום וברכה!

כידוע לך יום ראשון, כ"ט אלול )2016.10.2 )הוא ערב ראש השנה הבעל"ט. ביום הזה יהודים רבים מעוניינים לעלות להר, בבוקר ובצהרים, למקום הקדוש ביותר לעם ישראל, על מנת להתייחד עם בורא עולם לפני תחילת יום הדין.

יהודים מכל רחבי הארץ, מהצפון ומהדרום, עושים מאמצים גדולים מאד על מנת להספיק לעלות להר עוד פעם אחת לפני יציאת השנה.

לצערנו בשנים קודמות העולים הגיעו לכניסת ההר בבוקר ובצהרים רק לגלות שההר נסגר, וזאת למרות שטרחו באופן מיוחד ובעוד מועד ליצור קשר עם המשטרה לפני נסיעתם כדי לוודא שההר אכן יהיה פתוח, וקיבלו מהמשטרה תשובה חיובית!

היו גם מקרים שיהודים שגרים בסביבה התקשרו חצי שעה לפני מועד הפתיחה, קיבלו אישור שההר אכן יהיה פתוח במועד רק לגלות בהגעתם לכניסה להר שלמרות האישור שניתן ע"י המשטרה רק חצי שנה לפני כן שהשער נעול ואין עונה!

לכן, אני פונה אליך ומבקש שכבר מחר בבוקר, יום חמישי, תצא ממשטרת ישראל לכלל הציבור הודעה ברורה וחד-משמעית לגבי האפשרות של עליית יהודים להר ביום ראשון בבוקר ובצהרים ערב ראש השנה וע"י כך תמנע את אגמת הנפש שנגרמה ליהודים רבים בשנים קודמות שדווקה פעלו לפי מידע שקיבלו מהמשטרה
עצמה.

יורם, מאז כניסתך לתפקיד ממ"ז ירושלים ניכרת התחלת מגמה חיובית לתקן עוולות העבר ביחס המשטרה כלפי היהודים בהר הבית. אני בתקווה שבענין הזה תבין את הרגישות והחשיבות ותפעל בהתאם.

בברכה לכתיבה וחתימה טובה!
יעקב הימן
יו"ר המטה המשותף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה