יום ראשון, 1 בפברואר 2015

הותקפו בהר הבית ונעצרו כי הם יהודים

אבי ביטון חוזר להשתולל || מעצרי שוא, ענישה קולקטיבית, ופגיעה דתית

אבי ביטון. פוליטקאי במדים
קבוצת יהודים הותקפה הבוקר בהר הבית על ידי ערבים. בתגובה עצרה משטרת פחדנינו בהוראת אבי ביטון 5 קטנים ובגיר אחד ל-24 שעות, אסרה עליהם להניח תפילין ולקבל אוכל מחבריהם. אבי ביטון הורה לסגור את הר הבית בפני יהודים בלבד והשאיר 17 יהודים מאוכזבים מחוץ להר בעוד תיירים מכל העולם חולפים על פניהם.


↓ משטרה גזענית

קבוצת יהודים שעלתה הבוקר להר הבית הותקפה בקללות ובעיטות בידי פורעי הוואקף ותלמידות בית ספר. העולים לא הגיבו ודרשו מהשוטרים להרחיק את הפורעים. השוטרים התעלמו לגמרי מפניות העולים ודרשו מהם להמשיך ללכת. כשהגיעו העולים לצד הצפוני של ההר, הקיפו אותם עשרות מחבלי ואקף ועוד עשרות ילדות ונערות שקיללו אותם וניסו לבעוט בהם.

ערבים בהר הבית. להם הכל מותר
בתגובה שלחה המשטרה שוטרים ערבים שדחקו ביהודים לצאת מההר ועצרו באלימות חמישה קטינים ואת מדריך הקבוצה. העצורים הובלו לתחנת הקישלה, שם ,בהוראת ממ"ר דוד נצ"מ אבי ביטון, סירבו השוטרים לאפשר לעצורים להניח תפילין ולאכול. המשטרה לא עשתה מאומה לתוקפים.

ערבים בהר הבית. להם הכל מותר
פעילי הר הבית מציינים את התהגותו העלובה של אבי ביטון מאז מונה לפקד על מרחב דוד. הם מציינים שהוא מרגיש כשגריר ישראל בירדן, יותר מאשר שוטר במשטרת ישראל. הוא מגן בכל הזדמנות על מחבלי הואקף המוסלמי ונותן להם כח שלא היה להם מעולם ובמגביל הוא נלחם באופן אישי בעולי הר הבית עד כדי סיכון חייהם (לדוגמא: יהודה גליק).

ההוראה האישית שלו הבוקר לעצור 5 קטינים ובגיר על לא עוול בכפם ולמנוע מהם הנחת תפילין וקבלת אוכל מחבריהם מצטרפת לסדרת התבטאויות אומללות שלו כנגד חברי כנסת ומלחמתו האכזרית ביהודה גליק, גם לאחר שנורה וניצל בנס. 

↓ ענישה קולקטיבית

באותה העת המתינו 17 יהודים מחוץ להר הבית וכך מספרת רינה אריאל: "עמדנו כ-17 איש בכניסה היום יום ראשון. חלק חיכו שעתיים לאחרים רק שעה. לא נותנים לנו לעלות.

"יש אירוע.. מה זה אירוע? אף אחד לא יודע. אנחנו מנועים לעלות. אך התיירים ממשיכים. חמש דקות לעשר. ממתינים.. התיירים ממשיכים... התקשרנו לארז תבור מפקד הימ"ק. 'אני בודק...' תוך כדי דיבור איתו השוטר מוטי כבר סגר. התפזרנו. שקטים המומים...
הדיקנות. במיטיבה..."

רינה לא ויתרה וחזרה בצהריים. רינה זכתה לליווי צמוד של ערביות צעקניות וליווי טורדני של מחבלי הואקף. המעצר נחסך ממנה...

↓ נסיים בטוב (יחסי)

לפני הקבוצה המותקפת עלו 11 עולים, שזכו אף להשתתף בסיום של מסכת שקלים בהר הבית מתוך התלמוד הירושלמי.

כך מספר עמיחי: "הגענו להר, כמובן נתנו תעודות, בדקו אותנו ונתנו לנו להכנס -11 אנשים בקבוצה. עלינו להר בשירה אדירה 'נעלה לבית המקדש' במהלך העליה זכינו להשתתף בסיום מסכת שקלים שמדברת על השקלים שהיו מביאים לבית המקדש. היינו רק 11 עולים, אבל ככל שיגיעו יותר יהודים יהיה יותר עוצמתי ומרגש...

"שנזכה לבנות את בית המקדש במהרה בימנו..."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה