יום שני, 2 בפברואר 2015

תגובה: השם אחד/ יהודה גליק

הם כן גזלנים || הם אינם עובדי עבודה זרה

האיסלאם איננו עבודה זרה ואין בהכרח מאבק על כל הקופה בינינו לבינו בהר הבית * עדיף פשוט לחלק אותו * יהודה גליק מגיב למאמרו של יהודה עציון (bit.ly/mi_eloha)

↓ יהודה גליק מגיב ליהודה עציון

יהודה גליק מתפלל עם מוסלמים בהר הבית
קראתי בעיון את דבריו של הרב יהודה עציון. מצאתי בהם הוכחות למכביר על כי המוסלמים השוכנים בארצנו מבקשים לגזול אותה מאיתנו בטענות שווא ושקר. מצאתי בדבריו את מה שראיתי בעיניי וחוויתי בבשרי – את השנאה היוקדת בעיניהם של רבים ממנהיגי האיסלם, הן מן המנהיגות הפוליטית והן מזו הדתית. מכאן ועד לטענה כי עובדי עבודה זרה הם, הדרך רחוקה לטעמי.

נבואתו המפורסמת של ישעיה המופיעה בפרק ב' (וחוזרת שוב בדברי הנביא מיכה בפרק ד) מדברת על הר בית השם. הנביא מספר שאל ההר הזה ינהרו גויים רבים. יש לזכור כי כאשר הנביא אמר את דברו לא היה בעולם עם שעובד לא-ל אחד מלבד ישראל. באותה תקופה כל העמים הלכו אחרי עבודת האלילים. רק מסוף תקופת בית שני הלכה והתפשטה בין הגויים אפשרות של אמונה בא-ל אחד. קשה שלא לראות את יד ההשגחה הא-לוהית בכך שרבים מעמי המזרח אימצו את האיסלם שהאמין בא-ל אחד, ורבים מעמי המערב אימצו את הנצרות המאמינה בא-ל אחד.

אין ספק שבאמונותיהם יש עיוותים רבים. אין ספק שאנטישמיות אכזרית ביותר צמחה במהלך הדורות מתוך אותם "אנשי אמונה". אך אני מאמין באמונה שלמה כי מתפקידנו כעם ישראל לקרוא בשם השם א-להינו לעולם ועד ולעשות הכל להורות לגויים את דבר השם. אני משוכנע שבאמצעות מפגשים בלתי ישירים עם אנשי דת מוסלמים ונוצרים יש בכוחנו להאיר את המאור שבה וללמדם את דבר השם.

ולעניין הר הבית: ועדת שמגר שהתכנסה לפני 20 שנה בעקבות אירועי ד"ר גולדשטיין הציעה הסדר במערת המכפלה אשר גם בה התקיים עימות דתי בין יהודים למוסלמים. ההסדר פועל עד עצם היום הזה. מי מונע מאיתנו להגיע להסדר גם בהר הבית שבמסגרתו המוסלמים יוכלו להתפלל במסגד אל אקצא – המקום הקדוש להם, ואילו היהודים ימצאו את מקומם ברחבה שסביב כיפת הסלע, מקום המקדש? האם במדינת ישראל מוכרחים לחכות לאירוע דמים קשה כדי שתקום ועדה ורק אז למצוא הסדר?

ובחזרה לחלום הגדול: התקווה היא שתופעות הטרור האיסלמי האכזרי ברחבי העולם יאירו את עיני העולם בסכנות שבדבר, ובראש ובראשונה יפקחו את עיניהם של מוסלמים מתונים להוביל את האיסלם. כך גם בהקשר הנוצרי. התופעה שרבים מקרב הקבוצות האוונגליסטיות מגלים עניין בישראל ורוצים בקשר איתנו, אמורה לפתוח לנו צוהר והזדמנות לשיח אמת. יש לנצל שיח זה גם לשכלול התפיסות הא-לוהיות עד אשר נזכה במהרה בימינו לשמוע את כל הגויים קוראים בהר השם בשם השם שהוא אחד ושמו אחד.

2 תגובות:

  1. מה שקובע הוא הלכה ולא תחושה. להגיד שאיסלם איננה עבודה זרה רק מפני שככה אתה חושב לא מקובל. עיין אבן עזרא דניאל (יא,לא) " יש במכה שיקוץ עד היום, והוא מרקוליס שאליו יחוגו כל ישמעאל ממזרח וממערב לזרוק שם אבנים" גם עיין קול מהיכל לרב אריאל שליטא, שמביא עוד מראה מקומות שאיסלם הוא עבודה זרה ממש. כולל מרקליס ובעל פעור ( סגנון ההשתחווה שלהם נובעת מבעל פעור). לפי זה לא פשוט להגיד שאתה מוכן לחלוק המקום עם עובדי עבודה זרה. עדיף להתייחס אליהם כמו הרמבם שאמר בההלכות תשובה ח: ו " הערביים הטפשים האוילים השטופים בזמה" אבא הורביץ

    השבמחק
    תשובות
    1. טעית בפרט אחד, הגם שהוא מהותי: סגנון ההשתחוויה של המוסלמים שאול לחלוטין ממה שהיה נהוג בדת ישראל מקדמת דנא, למן יציאת מצרים עד ייסוד האיסלם בחצי האי ערב, והמשיך לנהוג גם אצל היהודים הקראים גם לאחר שהוא פסק בהדרגה ביהדות ה"רגילה" החל מימי הביניים.

      מחק