יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

עוזי דיין: הויתור על הר הבית היתה שגיאה

לא להתרגש מתגובות המוסלמים || הר הבית מקודש ביותר לנו

"זאת הייתה שגיאה שלנו, כשוויתרנו על הבעלות על הר הבית"
עוזי דיין
האלוף (מיל.) עוזי דיין מיצר על הוויתור של דוד על הר הבית לטובת הערבים, לדבריו הר הבית לא מוזכר כלל בקוראן ואין להתרגש מתגובות המוסלמים. צריך להכיר בכך שההר קדוש קודם כל ליהדות.

↓ הר הבית קדוש קודם כל ליהדות

בראיון ליעקב בר און ממעריב קובע האלוף (מיל.) עוזי דיין שהוויתור על הר הבית אחרי מלחמת ששת הימים היתה שגיאה וכך הוא אומר: "זאת הייתה שגיאה שלנו, כשוויתרנו על הבעלות על הר הבית". לשאלת המראיין על מעורבותו של דוד משה דיין בוויתור הזה, עונה דיין: "אני לא בהכרח מסכים גם איתו בכל".

דיין לא חושש מתגובות הממלכה ההאשמית בעבר הירדן. הוא מספר על פגישה שהיתה לו עם חוסיין: "לילה אחד ישבתי עם חוסיין. 'אתם חושבים שאתם מדינה קטנה מוקפת אויבים?', הוא אמר לנו. 'אומנם אתם מדינה קטנה, אבל חזקה, שיש לה שלום עם המצרים ואינשאללה יהיה לכם שלום גם איתנו. עליכם להבין שלנו יש בעיה יותר גדולה - אנחנו מדינה קטנה מוקפת חברים'. על הרקע הזה, כשהגבול שלנו איתם הוא הגבול הארוך ביותר והשקט ביותר שיש לנו, ישראל חיונית ברמה אסטרטגית לקיומה של ירדן".

דיין אומר שאסור לנו להסכים להתקפות הגסות של גורמים בממלכה על ישראל: "הירדנים במצוקה. מצפון יש להם את סוריה, שהיא עבורם מדינת אויב, ודאע"ש נוסף כעת כאויב מאוד בעייתי מבחינתם. למעלה משני מיליון פליטים נכנסו לממלכה, נוסף לפלסטינים הרבים שיש שם ולדאגה שיש לירדן מהתפרקות שכנתה ממזרח, עיראק. עם זאת, אסור לנו להסכים להתבטאויות הירדניות נגד ישראל. אם אנחנו היינו מתבטאים כך נגדם, הם היו נעלבים עד עמקי נשמתם".

על הטיפול הרצוי בהר הבית אומר דיין: "יש להביא באופן מדורג לכך שהר הבית יהיה מקום שהקהל הרחב, גם מנהיגים מהעולם שמגיעים לישראל, יוכלו לבקר בו. לא ייתכן שבמקום לבקר במקום עצמו, מסתפקים בקיר התמך שלו, הכותל המערבי, כשמאה מטר מאחוריו נמצא הדבר האמיתי.

"אגב, אם אני מתייחס למקום המקודש ביותר לנו, היהודים, אין זה דורש מאיתנו לגרש ממנו את האחרים, שגם להם המקום מקודש. צריך להכיר בכך שהמקום מקודש קודם כל ליהדות ולא חייבים להתרגש מתגובות המוסלמים. די לפתוח את הקוראן ולהיווכח שירושלים לא מוזכרת בו בכלל".

תגובה 1:

  1. גם שכל וגם לב במקום הנכון. קנית את הקול שלי אם תתמודד שוב בליכוד.

    השבמחק