יום חמישי, 25 ביוני 2015

פגיעה מאוזנת בחופש הפולחן נוסח נתניהו

למוסלמים אסור להרוג, ליהודים אסור להתפלל || איזון עדין

חלק מהקבוצת העולים הקבועים להר הבית מדי יום רביעי
ראש ממשלת ישראל הכריז כבל עם ועולם על חופש פולחן לבני כל הדתות. מכיוון שחלק מהפולחן המוסלמי כולל אלימות והסתה נגד כל מי שאינו מוסלמי ומכיון שהמנהג המוסלמי בארץ ישראל והסביבה, הוא לתקוף יהודים בדרך האפקטיבית ביותר שהמציאות מאפשרת, נוצרת בעיה של התנגשות חריפה בין חופש הפולחן ליהודים וחופש הפולחן למוסלמים.

משטרת ישראל נאלצת ללכת בין הטיפות בניסיון לאפשר לבני כל הדתות חופש פולחן בהר הבית.

יהודים בהר הבית - השוטר בודק שהפתיים לא ממלמלות
המשטרה נאלצת למנוע ממוסלמים קיום חלק ניכר ממנהגיהם. על המוסלמים נאסר להרוג יהודים, להכות בהם, לידות בהם אבנים ואפילו לידם. כדי לא לדכא לגמרי את חופש הדת המוסלמי, המשטרה נאלצת מדי פעם לאפשר למוסלמים לפגוע בצורה מבוקרת בשוטרים ולפגוע ברכוש משטרתי.

המשטרה מאפשרת למוסלמים להציק מילולית ליהודים, להתקרב אליהם עד מרחק נגיעה, לקלל אותם, לאיים עליהם ולקבוע יחד עם המשטרה את מכסת היהודים שיורשו להכנס להר הבית, כי בכל זאת אי אפשר לדכא את המוסלמים לגמרי.

יהודים השבוע בהר הבית
מכיוון שכפי שצויין משטרת נתניהו חייבת לשמור על איזון, היא נאלצת להגביל מעט גם את חופש הפולחן ליהודים בהר הבית בנקודות רבות, הנה כמה לדוגמא:
  • המשטרה אוסרת כניסת יהודים להר הבית בימי שישי ושבת ובימי חג מוסלמיים (גם בחגים שרוב המוסלמים לא שמעו עליהם).
  • המשטרה אוסרת כניסת יהודים רבים מידי להר הבית בבת אחת (8-15 יהודים בפעימה), דבר הגורר המתנות מעיקות של בני הגזע היהודי.
  • אסור ליהודי לענות לקללות מצד מוסלמי, יהודי שמעז לענות למוסלמי יעצר מיד, המוסלמי ימשיך לקלל עם חבריו.
ד"ר שי גרוס מחיפה נעצר בהר הבית אחרי שהעז למחות
על צווחות של מוסלמית. המוסלמית המשיכה להצמד
ליהודים ולצווח, היא לא נעצרה. למוסלמים מותר!
  • ליהודי אסור להתפלל או לעשות תנועה שעלולה להתפרש בעיני המוסלמים כתפילה (עצימת עיניים, נדנוד קל, מלמול, נגינה חרישית ועוד).
  • למרות שהר הבית פתוח בין 7:30 עד 11:00, על יהודי נאסרת שהיה ממושכת מדי בהר הבית, כי "יש עוד יהודים שממתינים בחוץ" ובגללו הם מתעכבים (כן בגללו!).
  • כדי לאזן את סגירת הר הבית בפני יהודים בחגים מוסלמיים, הוא נסגר לסירוגין בפני יהודים (זו לא טעות!) גם בחגים יהודיים.
  • יהודים חייבים ללכת בקבוצה צפופה אחת. אם מישהו מהקבוצה שהורכבה באופן מלאכותי על ידי המשטרה, ממהר לעבודה, לתפילה (מחוץ להר הבית, כמובן), לחבריו או משפחתו שממתינים בחוץ או אפילו להתפנות, כל הקבוצה תיאלץ ללוותו לשער היציאה.
  • ליהודים אסור לאכול ולשתות בהר הבית.

↓ לא נשברים

עצור יהודי שני אתמול בהר הבית, הכהן עקיבא כהנא
מירושלים
קרא פסוקים של ברכת כהנים.
למשטרה יש בעיה קשה עם 'וישם לך שלום'.
כבר אמרו חז"ל שכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה. לכן ולמרות הכל, יהודים רבים לא מוותרים על העליה למקום הקדוש. למרות הרושם שנוצר, הדבר לא כרוך בסיכון גופני ולגבי מי שמטהר עצמו ומקפיד ללכת במסלול שנקבע על ידי רבני הר הבית, הדבר גם לא כרוך בסיכון הלכתי ולהיפך.

לשם המחשה הבאנו תמונות מאתמול יום רביעי, ז' בתמוז - היום השביעי של חודש הרמאדן. למרות כל המגבלות האמורות, עלו יהודים רבים להר הבית, התפללו, למדו תורה בהר ויצאו מההר בשירה ובתפילה לבנין המקדש.
 
בכניסה להר הבית נשארו בקבוקי מים של כולם, גם של תיירים.
ברמדאן אסור לכולם לשתות בהר הבית (לא רק ליהודים!)
אסור אפילו לקחת את הבקבוק ביד,
למוסלמי זה לא יעשה טוב אם הוא יראה חלילה בקבוק מים.

כדאי להגיע מוקדם

העולים מספרים שהקבוצה שעולה ראשונה, כלומר ב-7:30 בבוקר, מספיקה להנות משקט יחסי, שכן המתפרעות המוסלמיות לא מגיעות בשעות אלו לעבודתן בהר הבית ובכלל כמות המוסלמים בשעה זו די קטנה.

משום מה המשטרה לא איפשרה אתמול ליותר מתשעה יהודים לעלות להר בשעה זו והשאר נאלצו להמתין לבו הפורעות.

אולי המשטרה לא רוצה לפגוע בחופש הפולחן שלהן או יותר נכון בפרנסתן ודואגת שיהיו מספיק יהודים לצעוק עליהם בשעות העבודה של הפורעות (מורביטאת)???

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה